10/21/2007

aurinkoista sunnuntaipäivää!

olen tässä vietellyt taas pari lepopäivää.. taisin mennä torstaina liian aikaisin töihin, koska perjantaina iski sitten uudet taudit päälle :( perjantai aamuna kun heräsin oli ääni melko käheänä.. töissä duunikaveri kysyi puolilta päivin, että onko silmästäni verisuoni puhjennut kun näyttää niin punaiselta, pian silmää alkoikin särkeä ja iltapäivällä siitä tursui vihreää mönjää :/ ei kiva. olo oli muutenkin melkoisen ryde. varasin illaksi lääkärin, klo 18:15. oli tosi kiva kertoilla vanhemmille lasten päivästä, kun silmä oli tulipunainen ja ääni oli ihan olematon :)

kepa ja pena tulivat lapsenvahdeiksi kun mä lähdin päivystysvuoron jälkeen sinne lääkäriin. siellä se lääkäritäti totesi, että ihan selvä bakteeritulehdus silmässä ja nenässäkin näytti olevan vihreää räkää.. kun se ei valu nenästä pois niin kai se sitten tuppaa silmästä, ajattelin. sivuontelotulehduskin on, koska sattuu niin pirusti silmien ympärille kun lasken pään alas. joo ja ääni on tosiaan käheänä, tosi seksikkäästi :) ja vielä meinasi, että mulla on huulessa märkärupi.. kunnon lääkkeet sain; antibiootit, silmätippoja ja -rasvaa, punaisen kolmion omaavaa yskänlääkettä ja tukkosuuspillereitä. apteekin kautta menin kotiin lääkitsemään itseäni. onpaan ainakin jytyä se yskänlääke, illalla kun sitä otin niin aloin pilkkimään samantien, huippasi ja olo oli ihan tokkurainen, mutta ei yskittänyt :) ilta menikin siinä taas lepäillessä.

lauantai aamuna otin vaan puolet yskänlääkeannoksesta, mutta silti nuokuin ja torkuin aina iltapäivä neljään saakka, kumma lääke.. äänikin oli vielä jossain ihan kadoksissa. yhdentoista aikaan naapurin joel tuli leeviä hakemaan leikkimään ja leevi nappasi lelun mukaan ja painui pojan perässä niille. janne kävi ennen kauppaan lähtöään sanomassa, että leevin pitäisi tulla sitten syömään puoli yhden aikaan. leevi tuli ja sanoi lähtevänsä sitten syönnin jälkeen joelin kanssa puistoon. mä pidin leeville infon; vieraille ihmisille ei saa jutella, heti kotiin jos tulee joku hätä, perhospuistoa kauemmaksi ei saa mennä.. joelin mummo oli kuitenkin lähtenyt poikia vahtimaan. tunnin verran olivat ulkoisalla ja tulivat sitten meille vielä leikkejä jatkamaan.

leevi ja isi lähtivät vaille neljä sinne jannen kaverin häihin ja joel jäi vielä hetkeksi ellan kanssa leikkimään. mä yritin vähän siistiytyä ja päästä sohvalta ylös. ellan kanssa kuitenkin vielä pötköteltiin myöhemmin sohvalla ja mä nukuinkin kun ella katsoi "my little pony" -videotaan.. :)
pojat tulivat juhlista vasta puoli ysin aikaan ja mä lähdinkin sitten hetkeksi annin luokse tyttöjen iltaa istumaan. oli tosi mukava päästä kotoolta hetkeksi pois vaikka siellä kemut olivat jo hiukan hiljentyneet, toiset olivat syöneet ja saunoneet jo. mä söin siinä hiukan ja selailin annin käsityölehtiä.. löysin sieltä tosi kivan mallin sitä mun boleroa varten ja anni sanoi alkavansa heti hommiin, toivottavasti kuitenkin aloitti vasta tänään.. ;) oli vissii tullu jokunen huikka ilolientä nautittua :)

tänään aamulla oli jo paljon parempi olo, ääni on kuitenkin vielä käheä ja varasin netin kautta lääkäriajan itselleni iltapäivälle. jos se laittas mulle ainakin huomisen saikkua, sais tän äänen kuntoon ettei sit vaan menen liian aikaisin taas töihin.. mulla on kuitenkin ens pe-ma vuosilomaa enkä halua silloin sairastaa!

nyt janne rupes tekee meille pastettuja muikkuja ja perunamuusia, lapset ovat pikku puistossa leikkimässä, mitähän sitä itse keksis... ehkä palailen vielä illalla, moi.

KELLO 22:47

nina lähti tossa puoli tuntia sitten ja mä tulin just suihkusta.. höpöteltiin ninan kanssa juoruja reilun tunnin teekupposten ääressä :) oli tosi ihana nähdä pitkästä aikaa näin iltateen parissa! sovittiin, että mennään joku ilta kulmikseen ;)

syönnin jälkeen iltapäivällä lähdin lasten kanssa saviolle katsastamaan mutsin ja faijan remonttia ja siellä homma etenee mukavaa vauhtia. vaille neljä oltiin lääkärikeskuksella. vähän jänskätti lääkärille meno, mitä se mun tilasta tuumaa.. no tuloksena reissusta oli sitten se, että mulla on sitten maanantaista keskiviikkoon saikkua. lääkärisetä sanoi mulla olevan vielä aivan turvoksissa nenä - siis tuolta sisäpuolelta ja ääni on niin käheä, että täytyy vielä kotosalla sitä parannella. olis niinkun toi yskimiskielto :) just joo ja toinen lääkäri määrää punakolmioista yskänlääkettä mun kovaan yskään :) sanoikin, että vissii helpommin sanottu kun tehty?!? niinpä. sanoi lääkäri, että jos torstaina on vielä ääni tämmöinen, soitto riittää ja voin olla sen torstainkin töistä pois. toivottavasti tämä tästä kuitenkin nyt paranee! varapomokin sanoi, että sillä oli kokemusta että viikon verran pitäs olla meidän työstä pois jos ääni on käheä.. kattoo ny kuinka käy..

lääkärin jälkeen mentiin annin luona käymään. katsottiin sitä boleromallia ja otettiin vähän mittoja :) sitten annin virkkuukoukku alkoikin samantien laulaa, ihanaa kun joku osaa! ella tykkäsi taas kovasti leikkiä kissan kanssa. ja leevi leikki esan legoilla :)

lapset heitin sitten annin jälkeen kotiin leikkimään ja menin itse käymään ahjon kaupassa ruokaostoksilla. murut olikin sitten käyneet jo suihkussa kun mä kotiuduin ja laitoinkin sitten heti iltapalan pöytään. janne nippasi tänään leeviltä toisen hampaan irti, se kun oli enää vaan hitusen kiinni :) poika oli niin onnellinen katsellessaan rasiassa olevaa hammastaan! sanoi ettei se haltija toivottavasti vie rasiaa tyynyn alta, että ottas vaan hampaan.. mä siihen, että eihän se sitä rasiaa jaksa kantaa kun on niin pikkuruinen :) täytyy muistaa hoitaa ne haltijan tehtävät sitten.. ;) lapset simahtivat unille aivan samantien kun päänsä tyynyihin laittoivat kasin jälkeen.

nyt aattelin vähän kokeilla josko sais neulahuovutuksella tehtyä vähän kukkakuvioo mun ruskeaan kaulaliinaan :) kello on jo 23:00, mutt amä haluaisan vielä katsoa nauhalta strömsön, janne kyllä katsoo formuloita, pah!

Ei kommentteja: