7/20/2007

jätskibileet :)

aamulla leevi oli taas ensimmäisenä pystyssä. se oli yöllä kömpinyt mun viekkuun ja ajanut isin alakertaan, reilua :) seiskan aikaan poika heräsi ja kävi moikkaamassa isin. sen jälkeen uni ei tullutkaan ja nousi nalle puhia katsomaan, pötkötti omassa sängyssä. mäkin sitten nousin, petasin sängyt ja menin aamupuuhiin. ella heräili kasin jälkeen.

yhdentoista aikaan lähdettiin perhospuistoon. olin pakannut mukaan mehua ja keksejä lapsille, hyvin näyttivät maistuvan :) tunnin siellä oltuamme oltiin lähdössä kotiin, mutta kun naapurin tyttö äitinsä ja isänsä kanssa tulivat vastaan niin eihän noita kahta silloin kotiin saa, joten jäätiin päätypuistoon vielä puoleksitoista tunniksi. anoppi soitteli ja kertoi tuovansa pian mansikoita. mä juoksin ne sitten vastaanottamaan ja otin kipollisen niitä lapsille ja menivät kuin kuumille kiville :) namiahan nuo olivat! vaille kaksi tultiin kotiin. alkoi lapsukaiset olla jo melko väsyjä ja kinaa tuli taas joka välissä.. kahden jälkeen en enää jaksaunut kuunnella ja passitin molemmat päikkäreille. hirvee huuto oli, mutta kolmen aikaa molemmat nukkuivat. mä putsasin mansikat jääkaappiin. en varmaan pakasta niitä juurikaan, ovat parhaimpia tuoreina naposteltuna :P

puoli viisi oli ruoka valmis ja lapset piti nostaa sängyistään. leevi ensin kiukutteli ruoasta hirmuisesti, mutta kun sain sen maistamaan lasagneaan niin söi kaksi annosta ja sitten hymyili nolona, kun sanoin että turhaan kiukkusi... ruoan jälkeen lähdettiin saviolle mun vanhemmille. äiti paikkaili mun pellavahousuja ja korjasi pitsipaitaa.. on se hyvä kun joku osaa noi ompeluhommat.. :) lapset olivat innoissaan leikkimässä ja mä käytin ajan hyödykseni lakkaamalla kynteni :) äiti ja isi olivat taas reissusta keränneet mulle jätesäkin risuja, ne lähti nyt mukaan.

saviolta mentiin lasten kanssa vielä prismaan. ostin ylläriksi lapsille jätskibile vermeitä :D ellan synttäreitä ei huomenna ehditä juhlistaa niin juhlittiin niitä sitten kotona nyt illalla. lapset leikkivät suihkun jälkeen huoneissaan sen aikaa, että sain jätskiannokset kekseineen, sydänkoristeineen, suklaakastikkeineen, kääretorttupaloineen tehtyä ja mansikat ja viinirypäleet laitettua esille. ellan lahja kassiin ja lastenlauluja soimaan :) ellasta mukavinta oli tanssiminen :) koko annosta ei tyttö jaksanut syödä ja lahjan avasi vauhdilla :) ihasteli kuitenkin saamiaan hius-ja korujuttuja ja kaulaanhan se sydänkoru oli heti saatava. anna-vauvasta tuli niin soma uudet juhlavaatteet päällä ja sitä ella kovasti halaili. lapset olivat päivällä ihmeissään kun kerroin mitä aamulla kolmevuotta sitten tapahtui; vietiin leeviä mummin ja ukin luokse hoitoon ja käytiin savion kaupasta eväitä hakemassa ja sitten haikaranpesään synnyttämään... ella nauroi, että sitten mä synnyin ja synnyin ja synnyin... niin totisesti, mietin vaan :D kuinka se on jo noin iso tyttö, huomenna kolmevee prinsessa <3

Ei kommentteja: