6/27/2007

neljä viikkoa lomaa jäljellä ;)

aamulla meillä ei ollu herätyskelloa soimassa ja nukkua tuhistiin kaikki ysiin, tai silloin mä nousin leevin kanssa aamutouhuihin. ella nukkui kymppiin ja janne jatkoi vielä uniaan puolen yhestoista jälkeen... unikeot.. :)

leevi pelaili pitkästä aikaa koneella puolituntisensa ja mä laitoin aamupalaa ja kaunistauduin :) yhdentoista aikaa oltiin valmiita sonja-mummolle lähtöön. oli kiva nähdä pitkästä aikaa! janne jäi kotiin vielä nukkumaan... lapsilla oli kovasti kerrottavaa enkä mä saanut puheenvuoroa laisinkaan :) kahviteltiin ja vaille yksi mä lähdin prismaan ruokaostoksille. ostin liljalle, annukalle ja eevalle kortit; laitan kiitosviestejä mukavasta jussista ja majapaikaikoista.. tunnin verran olin sillä reissulla ja kun palasin niin leevi kiireesti ilmoittamaan, että kiltisti ovat olleet :) vannotin, että osaavat käyttäytyä...
kerättiin kimpsut ja kampsut kasaan ja lähdettiin apteekkiin ja anttilaan. anttilasta mä ostin itselleni paul ankan rock swings levyn :) ihanan letkeetä musaa, lasten mielestä uni-sellaista :) tykkään kovasti! sitä sitten koko ilta fiilistelin! ostin myös tervomaan levyn, sitä en ole vielä ehtinyt kuunnella :) käytin lapset kulmiksessa pissillä, mehulla ja sämpylällä ja itse nautin kahvetta. sitten olikin aika mennä kotiin ruoan tekoon. lapsilta jäi päikkärit tältä(kin) päivältä ja ella alkoi näyttämään oikeita pikkuneidin elkeitä alkuillasta jo... äristiin sitten vuoronperään, välillä pisti naurattamaan sen isottelut, ähinät ja jalan polkemiset... :)
mun vanahemmat tulivat kyllään kuuven aikaan ja meilä soi anka ja kynttilät palloivat :) katseltiin telkasta reissukuvia ja videoo ja lapset olivat aivan murkuissa, kun eivät paikallaan pysyneet kertoessaan mitä missäkin kuvassa ja kohdassa tapahtuu :D

mutsin ja faijan lähdettyä katselin harmonikka kilpailuja telkasta, vanhuus vissii tulee... enkä ole valmis! ikuinen penska ku oon ja haluun olla! lasten iltahommat jakaantu: mulle kylvetys ja iltapalan teko, jannelle iltasatu. koristelin yhden häälahjaksi tilatun hatun joka odottaa vielä toista hattua :) siihen tulee siis miehen ja naisen hatut nauhalla kiinni toisiinsa ja nyt miehen hattu on valmis.. huomenna jos sais aloitettua ainakin sitä naisen hattua, tilauksen toimituspäivä kun on viimeistään 2.heinäkuuta... :) eeva muuten kyseli heti sydänkepin saatuaan, että onko mulla liike jossakin :) ei ole, mutta haaveilen, vastasin :) salahmilla väännettiin muuten annukan nuorimmaisen kanssa massasta juttuja, tyttö innostui korujen tekemisestä niin että hinkuu nyt tiimariin massa ostoksille :) mä väsäsin koristeita sydänkeppeihin.

huomenna aamusta kampaajalle. mennään lasten kanssa kepa-mummolle ysin jälkeen aamukahveelle, lapset jää sinne ja mä painun hiustenleikkaukseen. täytyy mennä ennen hovikampaajan lomalle lähtöä :) nyt täytyy mennä laskee rahatilanne hattukassasta, josko voisin kävästä ostaa huomenna myös pellavakangasta, mummi lupais tehdä ainakin tunikoja jos hankin kankaat :) pellava vaatteet on nyt mun mieleen... niin ja tuleeko sinkut tänään...

Ei kommentteja: