5/22/2007

Railakkaan yö jälkeen venähti pommiin!

olihan yö... meikällä venähti sitten se nukkumaan meno lähemmäs puolta yötä eikä sittenkään heti uni tullut vaan mietiskelin asioita ja virtaa olisi vielä riittänyt vaikka mihin. yöllä ponkasin kesken unien istumaan ja sanoin jannelle: mä meen ny :) janne oli sitten kysyny, että mihinkä olet menossa? risujutut on saatava valmiiksi olin vastannu :D janne sanoi, että nyt on yö ja nukutaan niin olin siihen sitten inttäny, että mut kun täytyy saada ne risujutut tehtyy :) lopulta olin kuitenkin jatkanut unia. seuraavaksi liikekannalle lähti pikkuneiti laukka; kiljuen ja huutaen tuli huonensa ovelle :( leppäkerttu oli kuulema sängyssä ja pöllökin tuli ja meni :) mentiin yhdessä katsomaan ettei siellä mitään ollut ja typy jatkoi tuhisten uniaan, voi toista!
leevin huuteluun heräsin seuraavksi ja painuin huoneeseen rähjäämään, että vielä on yö ja nyt nukutaan! vilkaisin leevin kello ja KÄÄÄK olin nukkunu tunnin pommiin ja kello oli jo vaille 6!! ensin paniikki ja sitten rauha; ihan hyvin ehditään, kun mä jätän rauhallisen aamuhetken teekupposen ja lehden parissa väliin.. ja hyvin ehdittin :) puoli 8 oltiin päikkärillä.

aamupäivä menikin töissä esitysten parissa. ensin oltiin katsomassa päiväkodin kevätjuhlan kenraaleita :) oli ihana nähdä leevin ja ellan esitykset, ihania inkkareita olivat! <3 ellaa vaan vissiin ujostutti, kun kynnet kiinnostivat esitystä enemmän ja leevi sai ekan ja tokan vetokerran välissä itkukohtauksen ja piti sitten äitin käydä vähän hellimässä :) ei tullut selkoa mistä johtu moinen, mutta toisen vetokerran jälkeen kun pääsi äitin syliin niin kaikki oli kunnossa :)

päikkärin esitysten jälkeen vedettiin eskareiden kanssa oma kevätjuhla kertaalleen läpi ja lopuksi saatiin tokaluokkalaiset yleisöksi. aina se suvivirsi ja eskareiden loppulaulu saa mut kyyneliin, voi apua sitä juhlaa... :) omien harkkojen jälkeen käytiin vielä katsomassa tokaluokan kevätjuhlaesitys ja siinäkin pääsi multa itku :) oli aivan ihana musiikki esitys... voi äiti ja isi parat... ;)

kolmen aikaan lähdetiin lasten kanssa kotiin. lapset jäivät terassille leikkimään ja kohta siinä oli neloskodin pikkupoika ja sen sisko juttelemassa :) poika kyseli leevin ja ellaa ikää ja nimiä ja pian niiden äiti huuteli, että haluaako leevi ja ella tulla sinne terassille. meidän lapsiahan ei kahta kertaa tartte pyytää ja mitä veli edellä sitä sisko perässä! minä menin hetkeksi tekemään tuttavuuttaa sen äidin kanssa, juteltiin siinä teillä hetkinen ja sitten mä lähdin sisälle ruoan tekoon ja imuroimaan. pian leevi huusi; äitiiiiii! mä meen tekee sitä tupatarkastusjuttua!! :) kivat! huusin, että etkä muuten mene, leikitte ulkona! :) hetken päästä leevi tuli pyytämään, että pääsis kuitenkin hetkeksi sinne sisälle leikkimään ja se äiti huuteli terassilta, että niille sopii hyvin. joten sinne ne sit paineli. mä imuroin loppuun ja olin just menossa niitä vaille viisi sieltä hakemaan, kun ne tulivatkin jo ovella vastaan, lastenohjelmia oli hoppu kotiin katsomaan :) mukavaa että tekevät tuttavuutta ja saavat kavereita :)

lapset söi ja mä laitoin pyykkejä takapihalla. vaille puol kuus mä lähdin kampaajalle :) olipas taas ihanaa; tuli kiva pirtsakka tukka :) kampaajan jälkeen kävin vielä pikapikaa ahjon kaupasta hakee kaksi ruusukimppua hattukoristeita varten ja jannelle herkkuja. kotiin päästyäni janne lähti taas harkkoihin ja mä rupesin pyyhkimään pölyjä ja pesemään vessat. samalla katselin puutarhaohjelmat :) leevi ja ella leikkivät yläkerrassa ja aina välillä piti puuttua tilanteeseen, kun rupesi menemään kinaamisen puolelle... kasilta tein iltapalan ja vein lapset suihkuun, heti perään pääsivät iltasadulle ja untenmaille.

minä asettauduin kymmeneksi telkan eteen tonnikalasalaatin kanssa sinkkuelämää katsomaan :)

takapihalla kukat ovat pysyneet kalliolla, vaikka vettä päivällä tulikin ja maassa muutamassa näkyy ihan oikeita kukkia, ihanaa! toivottavasti pian taas aurinko meitä hellii...

Ei kommentteja: