5/24/2007

loppuviikkoa viedään :)

yöllä leevi heräili muutamaan kertaan ja neljän aikaan janne haki sen mun viekkuun nukkumaan. mulla oli kello soimassa viideltä, mutta nukuin taas pommiin ja heräsin neljän torkun jälkeen vaille puol6... :/ no ihan vallan mainiosti ehdin rauhassa laittautua, pukeutua, juoda aamuteet, ripustella pyykkejä kuivumaan ja viikata kuivia kaappiin, siivoilla vähän, herätellä lapsia ja auttaa vaatteita päälle... leevi oli ylpeä, kun se sai hampipesujen jälkeen ilman jakkaraa purkkapurkin mikrohyllylle! on jo niin iso! :)
vaille kasi lähdettiin tepastelemaan päiväkodille. matkalla pysähdyttiin perhospuistossa virittelemässä valokuvasuunnistuksen sanoja oikeille paikoille, leevi oli hienosti apuna :) lapset vein ryhmiinsä aamupalalle ja painuin itse aloittelemaan päivää teekupposen merkeissä uusinta koti&keittiö lehteä selaillen ja siinä sainkin idean meidän takapihan terassille; haluan sinne riippumaton! ihanaa! :) siinä voi sitten kesällä löhöillä lehteä lukien, ah!
mä sain työkaverilta kokonaisen ananaksen kiitokseksi, kun lainasin eilisiltana sille mun bontsoa inkkarijuhlaan :) nam!

töistä pääsin viiden aikaan. vauhdilla mentiin kotiin ja minä siistyidyin. samalla oven avauksella tuli maikku-mummi lapsia illaksi katsomaan. mä olin lähdössä puoli kuuden jälkeen työkaverille ja janne taas harkkoihin. tuulispäänä vähän järkkäilin kotona vielä paikkoja ja vein äidin tuomia risuja takapihalle.. äiti toi myös työkaverinsa mulle kuivattamia ruusuja hattujen koristeluun :) kyytini saapui ajallaan ja mentiin ensin pentikkiin ostamaan "tuliaiset", jäihän sieltä itsellekin taas pientä käteen :)
yhdeksään saakka istuttiin siellä työkaverin luona, kahviteltiin ja maisteltiin lasit siideriä mansikoiden kera :) kotin tultuani lapset olivat jo sängyissä. kivasti oli ilta mennyt; mummi oli leikkinyt kovasti, käyttänyt suihkussa ja tehnyt iltapuurot.
mä kävin lasten luona antamassa suukot ja jäin hetkeksi piirtämään ellan selkään, vahinko on nyt laitettu kiertämään! tyttö nautti silmät kiinni köllötellen :)

minä koristelin vielä yhden hatun ruusuilla, appelsiineillä, meriheinällä ja kastelukannulla :) tuli soma, vaikka itse sanonkin... samalla katselin toisella silmällä jannen nauhoittamaa tehistä.

Ei kommentteja: