3/19/2008

parin päivän terveiset sairastuvalta

me ollaankin taas oltu lasten kanssa kotosalla pari päivää; ellalle iski maanantaina korvatulehdus ja nousi pieni lämpö. lääkäri suositteli lepäilyä muutaman päivän ajan.. eipä täällä olla kuitenkaan hirmuisesti lepäilty :) nuo kaksi touhuaa koko ajan ja välillä meno on melkoisen vauhdikasta...;) eikä niitä ole edes päikkäreille saatu tainnutettua. ihan kiva mennä huomiseksi töihin :) sitten alkaakin se kymmenen päivän odotettu loma :D

eilen käytiin tosiaan pylkkäsen luona lääkärikeskuksella aamulla, taksilla hurautettiin ovelle. ella huusi juhalle, että sillä on ollut kova ikävä ja tarrasi pylkkäsen jalkaan :) kiva, ettei ole lääkärikammoa ;) lapset veivät sinne piirustuksia ja juha kiinnitteli ne heti seinään. lääkäriltä mentiin sonjaa moikkaamaan. kotiin mentiin bussilla. huomattavasti halvempaa kuin taksi ;) eikä se ollut ollenkaan hankalaa, vaikka usein sitä olen jännännyt ja pitänyt taksilla menoa helpompana :) nyt voimmekin reissailla bussikyydillä enemmänkin killan ja päivölänrinteen väliä ;)

illalla mä läksin viemään leeviä painiin. matkalla käytiin apteekissa hakemassa ellalle lääkettä, anttilassa ostamassa mulle erinäinen kasa alekorin leggarisukkiksia, introsta ostettiin liput satu sopasen taikapeittokonserttiin, sitten mentiinkin haipakaan järvenpäähän.

siellä poika oli innoissaan ja neuvoi mua koko ajan mitä missäkin on :) otin neuletyöni mukaan ja sainkin taas hiukan lisää pituutta kaulaliinaani ;) kerran leevi huuteli mua matolle apuun, kun eivät ihan muistaneet mitä piti tehdä.. mä vastustelin.. enhän mä nyt painijuttuja osaa neuvoa :) leevi huusi siihen, että "isi aina tulee!! " kivat! sanoin painin jälkeen, että leevi voi sanoa isille, ettei äitistä ollut mitään apua :)

painista paineltiin vankilalle anopin luokse pääsiäismunia hakemaan. marja keitteli kahvit, mä selailin lehdet ja leevi höpötteli koko ajan mummun kanssa :) eihän se ole hiljaa muuta kun nukkuessaan tai puuhakirjaa tekiessään ;) vankilalta ajettiin vielä kannistoon kepalle ja penalle. siellä juotiin teet ja leevi sai iltapalaa. poika oli jo pikkuisen väsy.. kotona ei paljon unta tarvinnut metsästellä :)saatuani lapset untenmaille ja kämpän kuntoon jumppasin käsipainotreenin ja reisirääkin, yht tunnin :)

tänään mulla on ollut siivouspäivä. sillälailla rauhallisesti olen siivoillut, välillä ottanut pikku tirsat ja selvitellyt lasten kinoja :) nyt on taas hetken siistiä, mukava aloittaa huomenna loma ja lähteä lauantaina siististä kodista reissuun :) kävin illalla ostoksilla; ostin liljalle ja helgelle pentikiltä kranssin pääsiäislahjaksi ja annukan porukoille keväisen kynttiläjutun :) prismassa kävin niin vauhdilla, että unohdin maksaa.. juup. kassa huuteli sitten perään.. ei noloa! :)

nyt menen suihkuun ja käperryn sen jälkeen sohvan nurkkaan telkan ääreen. lapset ovat nukahtaneet ja täällä on ihanan rauhallista, kynttilät palaa... ->

moi ja hali.

Ei kommentteja: