11/25/2007

viikonlopun kuulumiset;

sunnuntai-iltaa taas vietellään.. päivät hurahtaa niin vauhdilla, kuukauden päästä on joulupäivä, huoh! :)

perjantai-iltana leevi kirjoitteli jo muutamat joulukortit samalla kun jorattiin "tartu mikkiin" tahdissa :) ella oli jo untenmailla.. urakan jälkeen laitoin pojalle päärynälohkoja ja mentiin sohvalle katsomaan ohjelma loppuun. isukki vei pojan sit nukkumaan. mä pakkailin lasten yökyläilykamoja.

lauantaina lähdettiin aamusta keskustaan yksityisten päiväkotien joulumarkkinoille. lapset olivat vähän huonolla tuulella ja mulla pinna aika tiukalla.. ei hyvä yhdistelmä :/ mä kävin ostaa sen vartiaisen levyn ja tyykipuodista nauhaa koruihin. markkinoilla käytiin vaan pika kierros ja lapset halusivat makkarat syödä kodassa, joten itse kulkue jäi meiltä näkemättä.. ajettiin pienen raivonpuuskan vallassakotiin isukkia hakemaan, aaaarggg! että suututti viedä lapsia mihinkään, kun kitisevät ja nariset joka asiasta!! varsinkin leevi oli jatkuvasti parkumassa ja huutamassa.. sonjalle mentiin siitä sitten ja siellä mieli piristyi ja koheni :) onneksi! lapsetkin rauhoittuivat. kahden jälkeen vietiin lapset vankilalle ja reippaina ja iloisina sinne jäivät mummun kanssa "yksin kotona kakkosta" katsomaan :) mä hetin jannen kotiin ja jatkoin suoraan matkaa Halosenniemeen rantatien varrelle.

AIVAN ihana paikka se Halosenniemi! :) niin kauniit maisemat; vähän jäätynyt järvi, pilvetön taivas, täysi kuu, ihanat värit taivaalla.. ja miten ihana talo, uih! siinä ulkona ulkotulien loisteessa olis voinu kauemminkin seisoskella ja ihastella :) sisällä oli lämmin tunnelma. muutamat käsityöläiset myivät siellä tuotteitaan; mun oli pakko staa yksi savitonttu, kun nii alkoi mua siellä huudella ;) myyjä nauroi, että taisi alkaa puhutella minua :) käteen jäi myös ihana Martta Wendelin juliste enkalistä kotiovella, sen laitan puukehyksiin ja seinälle..
ihanan elämyksen jälkeen palasin todellisuuteen ja menin ruokakauppaan :) yhden ihanan joululevyn kävin ostamassa ja sukkahousuja + ruokaa.
sieltä sitten kepa-mummille ja iltakahveelle. kotona olin kuuden hujakoilla. sitten tein vähän korujuttuja, kanat laitoin uuniin ja väsäsin kanasalaatin. tein myös risuista ovikoristeen mun duunikaverin tilauksesta. saunottiin ja katsottiin päivän leffa nauhalta. miten se voikin olla aina yhtä hauska vaikka sen näkee aina joka joulun tienoo :) siinä sitten löhöiltiin loppuilta ja siihen sohvalle simahdinkin. mun oli pakko saunan jälkeen soittaa leeville ja pyytää niitä mun päivällisiä kiukkuja anteeksi.. oli paha olo, mutta onneksi leevi oli hyvällä tuulella :) kertoi kovasti mitä olivat jo puuhanneet ja ellakin kävi rupattelemassa puhelimeen :)

aamulla heräsin kympin aikaan. katselin telkkaa ja mallailin vaatteita. puolilta päivin lähdettiin lapsia hakemaan. lapsilla oli ollut tosi kivaa ja olivat juuri olleet mummun kanssa kokkeina pizzaa tekemässä :) ella taas nauratti meitä jutuillaan; siis niin papupataa!! tytön suu käy ihan KOKO ajan ;) mummu sanoi, että sen pitäs päästä johonkin mainokseen :)

vankilalta heitettiin isukki taas kotiin ja jatkettiin matkaa saviolle mun vanhempien luokse. sielä lapsia odotti ihanat kimalle joulukalenterit :) oli remppa jo tosi hyvällä mallilla; pientä laittoa vielä, maalausta ja sen sellaista, ja kunhan keittiö tulee loppuviikosta niin kyllä se muutaman viikon päästä on pulkassa! päästään jouluna uuteen ihanaan kotiin :)
saviolta mentiin vielä kepalle ja sieltäkin lapset saivat joulukalenterit, suklaiset tälläkertaa :) kuudet jo on yhteensä, laski leevi :)

kepalta mentiin kotiin ja mä aloin siivoamaan, tai ei vissii ollu tarkoitus, mutta siinä kun lasten kamat purin niin vähän niitä niiden huoneen laatikoita ja kaappeja järkkäilin, sitten siirryin keittiöön ja ennen kun tajusinkaan niin olin siivonnut kaikki keittiön kaapit ja järkännyt myös eteisen kaappia uuteen uskoon; laitoin sieltä osan tavaroista keittiön kaappiin ja keittiöstä tyhjensin työkalupakkini eteisen kaappiin ja sain pakin keittiöstä vintille ja nyt kaikki käsityöjutut on yhdessä kaapissa :) huih! sitten vein kolme säkkiä pahviroskaa roskiin, jätesäkillisen+kaksi kauppakassia roskia roskiin, lehdet roskiin.. janne kävi välillä tekemässä lapsille ja itselleen vohveleita, lapset tykkäisivät kovasti! mä laitoin ellan nukkumaan puoli ysin aikaan ja leevi alkoi isin kanssa jatkamaan niitä joulukorttien tekoa. mä menin vielä oman vaatekaappini siivoamaan :) isi vei leevin nukkumaan ja mä rauhoituin salaatin ääreen iltapalalle..

huomenna taas uusi viikko edessä, toivottavasti tämä energiapiikki jatkuisi vielä :) voisi tätä "joulusiivousta" jatkaa vielä pitempäänkin :) huomenna on työpäivän jälkeen kampaaja, ihanaa! mukavaa alkuviikkoa kaikille! tämän viikon jälkeen vajaa viikko ja neljän päivän vapaa ;)

Ei kommentteja: