10/15/2007

kolme kotipäivää tiedossa..

juu, viime yö olikin sitten melko kamala; mulla oli hirvee tärinä kun menin sänkyyn, vaikka siis mulla oli päällä flanelliyökkäri+kaksi NASAN täkkiä (:D)+villasukat oli palelu silti hirveetä, ja kurkkua särki :( yöllä heräsin moneen kertaan siihen, että päässä oli hirvee jysäri ja niska ja alaselkä oli aivan hirveen kipeet :( aamulla mittasin päälle 38 kuumeen. onneksi ella oli jo paremmassa kunnossa.

siinä sitten hyvin rauhassa puettiin lasten kanssa päälle ja petailtiin petit. annoin lapsille aamupalaa ja soittelin lasten ryhmiin ja kerroin kuulumisia. puoli kympin aikaan lähdettiin lääkärille. pylkkänen sanoi meillä molemmilla olevan varmaan sama tauti menossa; viruksen aiheuttama pöpö, kurkku molemmilla punoittaa, ella pipin näköinen silmistä ja nenussa räkää.. määräsi ellan kolmeksi päiväksi lepäämään vaikka nyt olikin jo suht pirteä tyttönen, mutta ei selvästikään vielä ihan kunnossa. minäkin saan sitten rauhassa sairastaa tytön saikulla :) kävin antamassa samalla siinä labrassa työterveyshoitajan määräämän nielunäytteen, jotta selviää ettei mulla vaan ole sitä angiinaa - pikatesti oli ainakin nega, joten huomenna selviää lisää. pomolle soittelin sitten ja se toivotteli paranemisia ja sanoi että jos ke mulla vielä huono olo itselläni niin riittää, että hänelle soitan ja kerron niin saan olla loppuviikon pois, nythän mä oon ellan pipin takia kotona. kehoitti mua tuomaan leevi hoitoon, mutta en mää.. :)

sonjalla käytiin juomassa kahvit ja sitten painuttiin kotiin lepäilemään. yhdestä vaille neljän torkuinkin sängyssä ja ellakin nukahti viekkuuni viimein pitkän tahtojen taistelun jälkeen :) leevin jouduin ajamaan omaan sänkyyn, kun ei hiljentynyt siinä viekussa eikä vissii sit nukkunut päikkäreitä vaan lueskeli legolehtiään.. neljän aikaan oli ruvettava laittamaan vähän ruokaa, lapsiparat olivat jo ihan nälissään.

mä vaan loikoilin koko illan sohvalla, katsoin telkkaa ja nukuin välillä, olipa ihanaa! :) ja kun vielä ihan hyvällä omalla tunnolla sai vaan olla!! en olekaan aikoihin tuollalailla ottanut lunkisti ;) teki terää!! janne hoiti iltapesut ja mä sitten laitoin lapsille iltapalaa ja luin iltasadun Pikku Pegasoksesta, lapset tykkää noista runoista niin! ja sitten painuin takaisin sohvalle :)

nyt taidan mennä sänkyyn vällyjen väliin :) olo on jo hiukan parempi.

tänään tuli muuten iloinen ylläri postissa; palkkanauha, oli vähän lisää liksaa rapsahtanut ;)

Ei kommentteja: