9/16/2007

sunnuntaita viedään

aamuyöstä leevi tuli viekkuun; vinkui ja yski tosi pahan kuuloisesti :( kurkunpää.. nukuttiin kuitenkin ihan suht hyvin. aamulla kelloni soi puoli kasi, mutta painoin kiinni ja jatkoin unia. ellan huutoihin heräsin vaille kasi.
sillä sänky lainehti :( en sanonut mitään, kannoin tytön vaan suihkuun hiljaisuuden vallitessa.. olin meinaan illalla pitänyt saarnaa kun kittasi pari desii mehua ennen sänkyyn menoa... sanoin sille silloin, että jos tuon kaiken meinaat juoda niin pissi on aamulla sängyssä. ja olihan se! suihkun jälkeen kysyin tytöltä, että mitä juteltiin illalla siitä mehusta ja sanoi muistaneensa :) sanoin, ettei haittaa, halittiin ja suukoteltiin, puettiin päivävaatteet päälle ja tyttö meni videoo katsomaan. mä pesin patjan ja laitoin petivaatteet koneeseen. kivasti on taas pyykkihommia ollut; koko kodinhoitohuone on täysi kuivuvaa pyykkiä :)

siitä sitten siirryi alakertaan aamutouhuihin. pian leevikin heräsi ja ääni oli sillä käheä ja kurkku kuulema pipi :( saa nähdä miten ens yö menee ja ollaanko huomenna pk kunnossa.. leevi tuli alakertaan tietsikkaa pelaamaan puettuaan ensin päälleen. ella katseli alhaalla lastenohjelmia ja mä puuhastelin aamujuttuja. puoli tuntia leevi pelasi ja kympin aikaan lähdin lasten kanssa sonjalle aamupalalle ja aamukahveille :) ellakin on ruvennut vähän kahvia juomaan.. tykkää siitä kuulema ja katselee aina hörpättyään peilistä onko hiukset tummuneet ;)
lapsilla ooi kivat leikit mummon kanssa ja mä katselin "tilaa" kolmoselta. kahdentoista aikaan lähdettiin kotiin.

mulla odotti siellä vessojen pesu ja pyykkihommat. pullat laitoin uuniin ja tein ruoan valmiiksi uuniin laittoa odottamaan. yhdeltä ari ja tuija tulivat leevin synttäreille ja poika oli mielissään saatuaan sellaisen pikkuautojen tie/liikenneympyrä/työmaa/huoltoasema-systeemin. se piti heti koota. mä sain tuijalta vasta ostetut ruskeat kävelykengät :D olinkin just jannelle puhunut tarvitsevani uudet syyskengät :)

kahden jälkeen vieraat lähtivät, mä laitoin ruoan uuniin ja kämpän kuntoon ja sit lähdettiin koko porukka vankilalle. siellä mä soitin liljalle iisalmeen, vihdoin! pahoittelin kovasti kun en ole soittanut ja kuvatkin on lähettämäti.. :( sanoin että mielessä olette koko ajan, mutta kun aika menee niin jonnekin.. lilja sanoi, ettei mun pidä surra sitä, ymmärtää kyllä <3 kysyli syksyn tulostamme ja sanoin yrittäväni saada jannen lähtemään kun meillä on pitkä viikonloppu tulossa.. saa nähdä saanko! kovasti on ikävä!

vankilalta tultiin kotiin ja syötiin. leevi tykkäsi kovasti uunipussissa kypsytetystä kanasta, porkkanoista ja muista herkuista, ella ei välittänyt. tyttö halusi vaan puolukkavispiä ja lupasin sitä iltapalaksi :) saatiin mummulta puolukoita ja tyttö niitä naposteli paljaaltaan :P ruoan jälkeen siivosin leittiön, lapset menivät leikkimään ja mä laitoin vispipuuron tulemaan. sen kiuhumista odotellessani menin yläkertaan lasten kanssa hetkeksi leikkimään ja sitten olikin taas pyykkihommia...

janne lähti harkkoihin ja mä menin vintille etsimään lämpimämpiä lenkkivehkeitä, jazzpökiäni lähinnä. ja löysinkin. lapset yrittivät koko ajan vintinrappusiin ja meikä karjui ellalle naamapunaisena. pelkäsin niin että se tippuu.. viimein ne oli rappusissa kiinni, nostivat korkeelle ja mäsäyttivät ne lattiaan!! mä tulin alas kun myrskyn merkki ja pidin sellaisen saarnan!! sanoin että se on vaarallista ja tulee iso pipi jos ella sieltä olis tippunu!! ja sit uhkasin viedä lelut kirppikselle ja ostaa niillä rahoilla uuden parketin jos rappuset on tehneet niihin nyt reiät.. lapset pyysivät kovasti anteeksi ja halittiin. saa nähdä muistavatko seuraavalla kerralla.. :) ja rappusista ei ollu onneksi jälkiä parkettiin tullut :)

nyt mä olen täällä lenkkivermeet niskassa, odotan jannea kotiin. lapset käytin äsken suihkussa ja ne koetteli hermoja taas siihen malliin, että iltasatu jää vissii lukematta... helvetti että ärsyttää, kun leevi yllyttää ellaa tyhmiin juttuihin ja ne vaan nauraa kun niitä komentaa! mä kihisen... ihan saakeli sama mitä niille puhuu! ensin komennan ellan vaatekaapista ulos ja sit kun olen paasannu että se ei oo leikkipaikka, leevi kuiskaa ellalle että sit se menee taas kaappiin.. mä siihen että niinku MITÄ?!? sanoinko mä äsken siitä kaapista jotain, saako siellä leikkii?! JOO SAA kummatkin yhdestä suusta! ei helevetti ja sit nauraa päälle! mä sanoin kihisten että; nyt kysyn viimisen kerran ja kannattaa miettiä vastausta jos meinaa iltasatua tänään kuunnella, että onko se kaappi leikkipaikka? joo-o oli vastaus.. ja mä tylynä ilmoitin että väärä oli vastaus ja iltasatu meni sit siinä!!
mua ärsyttää ihan sikana kun pitää huutaa ja kinata noiden kanssa.. pitäs olla aikuista ja jaksaa rakentavasti jutella, mutta kun ei aina jaksa ja tää on just niitä hetkiä :) nyt ne leikkii kiltisti tuolla ellan huoneessa.. ja mä rauhoitun täällä alhaalla :) ehkä mä menen kohta juttelemaan ja luen sen iltasadun iltapalan jälkeen kuitenkin :) ennen nukkumaan menoa kun on aina saatava asiat selviksi ja anteeksi pyydettyä! noi on kyllä sellainen parivaljakko että! <3 niin ihania ja välillä niin kamalia :)

tulis nyt se janne, että pääsis vielä lenkille ennen kun täysin pimenee.. tai sit on vedettävä vaan tämän päiväinen telkkajumppa :) no nyt kuitenkin lapsille iltapalaa ja jutskaamaan jutut. palailen myöhemmin..

Ei kommentteja: