8/18/2007

valkkarimarkkinoilla yhdet elämäni pisimmät minuutit... :/

leevi herätteli aamuyöstä, kun kömpi viekkuun. siinä sitten oltiin kuin sillit suolassa, mutta saatiin nukuttua.. aamulla leevi oli hereillä jo seiskan jälkeen, mutta sain sen vielä torkkumaan kasiin saakka. sitten noustiin ja ellakin oli pian hereillä. isi oli siirtynyt aamulla alakertaan, mutta kun mä menin aamupuuhiin se siirtyi takaisin yläkertaan jatkaaman hetkeksi uniaan. lapset katselivat ohjelmiaan kakkoselta ja mä laittauduin alakerrassa.


puoli kympin pintaan pakkasin lapset autoon ja me suunnattiin keskustaan. isillä oli peli, joten tämä päivä oltiin taas keskenämme. ensin mentiin aamupalalle kulmikseen. lapsille sämpylät ja mehut ja mä söin toastin salaatilla, oli hyvää :P sieltä mentiin sitten markkinoille kiertelemään. mä ihastelin kaikkea sisustuskrääsää ja lapset palloja :) puhuttiin lasten kanssa, että katsellaan pallot sitten poistulo matkalla ja niinpä leevillä olikin yhdelle pallomyyjälle hyvä kommentti kun palloja tarjosi; "ei kiitos!" "siisTÄ?" oli myyjän ilme näkemisen arvoinen :D naureskeli, että olipa hyvä vastaus lapsen suusta :) allin tallilla käytiin käsintaitajien näyttely katsastamassa, oli taas paljon ihanaa! keskustaan mentiin vielä markkinat kävelemään läpi ja käytiin kuuntelemassa inkkareita, ella tanssahteli ja teki inkkarihuutoa :) huomasimpa siellä kuivakukkamyyjän ja kävin ostamassa ison nipun olkikukkia kotiin kuivatukseen :) en olekaan ennen niihin markkinoilla törmännyt, nyt täytyy pitää silmät auki seuraavilla markkinoilla ;) sain hyvää matskua hattujen koristeluun..

mä olin iskenyt silmäni myös sellaisiin keraamisiin yrttiämpäreihin ja menin sitten sellaisia vielä lopuksi hipelöimään. ensin lapset kävivät kuitenkin pikku puistossa apteekin edessä hilavitkuttimissa hötkymässä ja tulivat sitten mun mukaan kojulle. siinä yhdessä katseltiin ja mä sorruin niihin purkkeihin. lapset alkoivat käymään rauhattomiksi ja mä sanoin, että ne voi mennä aktian eteen rappusille keikkumaan siksi aikaa kun mä maksan.. pengoin lompasaa enkä löytänyt tarpeeksi rahaa, leevi tuli kysymään missä ella ja mä sanoin myyjälle, että tossa lähellä kuitenkin, kun se kysyi että hukkoko pieni.. mulla jäi eurosta vajaaksi, mutta tyttö siinä kojulla sanoi ettei haittaa, näin on hyvä. nappasin kamat ja lähdin leevin luokse. ellaa ei tosiaan näkynyt missään. ensin olin ihan hymyssä suin, että mihinkä se tyttö nyt nurkan taakse on taas livistänyt, kohta se sieltä tulee nauravaisena.. eipäs sitten tullutkaan.. lähdin leevin kanssa prismalle päin ja kun tyttöä ei alkanutkaan näkymään mulla alkoi sydän pomppimaan rinnasta pihalle ja tuska hiki nousemaan otsalle :( leevi tuli varmaan perässä jalat maata hipoen, kun mä sitä kiskoin ja poukkoilin anttilalta takaisin apteekille ja puistosta prismalle! tyttöä ei näy missään!! AIVAN HIRVEE OLO ja kaikkea kamalaa pyöri jo päässä.. joku lapsi itki mä mä rupesin huutaa; ELLAAA, ELLAAA! siis elämäni yhdet kauheimmista minuuteista! mentiin sitten vielä toistamiseen sen pallomyyjän luokse, jolle leevi heitti kommenttinsa ja siinähän se tyttö pyöri!! kaappasin ellan syliini suukottelin ja haliruttasin kovasti ja purskahdin itkuun! olin niin helpottunut!! ihmiset katsoivat vähän pitkään, kun meikä parkuu siinä.. nappasin tytön kainaloon ja leevin käteeni ja mentiin sinne yrttiämpärikojulle takaisin, sieltä oli se myyjätyttö lähtenyt toiseen suuntaan ellaa etsimään ja tuli meitä juuri vastaan. näytin että tyttö löyty ja kiittelin kovasti kun oli hänkin lähtenyt etsimään! ihana ihminen! ihan vieläkin tulee tippa silmään kun mietin tapahtunutta.. kamalaa jos.. ei voi miettiä enempää! :( olen kyllä vähä väliä suukottanut ja halinut ellaa tänään, mun rakas...<3
mentiin sitten lapsille ne pallot ostamaan ja kerroin sille myyjämiehelle tapahtuneesta. ella oli kuulema siinä ollut hänen seuranaan tovin, mutta kun mies oli kääntänyt selkänsä niin tyttö oli jo muualla. luojalle kiitos, että kaikki on nyt hyvin! leevi valitsi salama pikkupallon ja ellalle löydettiin mansikka marja tikkupallo. prisman kautta mentiin kotiin.

heti kohta tiina, riku ja lapset tulivat ellan synttäreitä ja leevin nimppareita juhlimaan. ella sai ihanan suojelusenkeli kaulakorun ja mietin vaan, että taisi olla tytöllä tänään sellainen oikeasti vierellä.. nyt taas itkettää.. kepa-mummi ja pentti pappakin tulivat kylään; leevi sai hienon koristemoottoripyörän ja dvd-elokuvan ja ella sai hanhiperheen aitauksineen ja synttäreiltä jääneen lusikan kaiverruksineen.
mummi ilahdutti mieltäni kysymällä keksen kahvinjuonnin " oletko sä mirka laihtunut?!? sullahan on tyttö oikee vyötärö!! " :D ihana olo tuli! kerroin sitten sauvalenkeistäni/jumpistani neljästi viikossa, painonvartijoista ja opiston tehokiinteytyksestä.. sanoi mummi, että taidat olla tosissas tyttö nyt! juu olen ja tosi hyvillä mielin :D olen päättänyt, että stressiä en ota ja nyt tätä hommaa (painonhallintaa, EI laihdutusta) tehdään hymyssä suin turhia pingottamatta!! enhän ole vartijoissakaan pisteitä laskenut enää aikoihin, menen sinne vaan punnitukseen siitä syystä että pysyy ylenmääräinen herkuttelu ja syöminen jotenkin aisoissa, ehkä ;) voisihan sitä tietty pisteitäkin välillä alkaa taas laskemaan ja ottaa välillä vähän tiukemmin.. :)

kepan ja penan lähdettyä mä laitoin ruokaa, niputin olkikukkia pienempiin nippuihin ympäri kämppää kuivumaan ja istutin multiin basilikan ja oreganon (saa nähdä ovatko aamulla pitkin pöytää nuupahtaneet...). tein myös töihin savesta siilin, jonka piikit leikkaisin hammastikuista ja pistelin niitä varmaan sata siihen könttiin. pienet tirsatkin ehdin ottaa..

marja ja ville tulivat leevin nimppareille viiden hujakoilla ja poika tykkäsi heidänkin lahjastaan tosi paljon. mummu ja ukki toivat leeville kaksi puuhakirjaa, joissa voi harjoitella kirjaimia ja muita juttuja :) heti poika otti kynän ja alkoi hommiin! ellalle tuli kiire ukin perään yläkertaan! tyttö sanoi serkkupoppoon kanssa mehulla ollessaan, että hänen huoneeseensa eivät sitten pojat saa tulla :) ja nyt kun ukki otti ja läksi ylös niin jo tuli tytöllä kiire perään katsomaan menikö ukki hänen huoneeseensa ja menihän se :) kahviteltiin ja isukkikin tuli pelistä kotiin suht ehjin nahoin voitto taskussa :) maalinkin oli tehnyt :)

loppuilta otettiin ihan rauhassa tässä kotosalla. mä käytin lapset suihkussa ja tein lämpimiä voikkareita iltapalaksi. jammattiin olkkarissa tytöt tykkää viisun tahdissa ja sitten lapset söivät leipiä. leevi sai meidän nimpparilahjat ja kiitteli moneen kertaan iloisena!! :D kiva kun tykkäsi! syönnin jälkeen lapset passitettiin heti jannen kanssa iltasadulle. nukahtivat tosi nopeasti! on ollut niin touhu päivä! mä käväsin nesteeltä hakemassa kevyt limua lämpimien voikkareiden seuraksi ja sitten istuuduttiin jannen kanssa tehistä katsomaan.

äsken tulin suihkusta, laitoin huomiset vaatteet valmiiksi itselleni ja lapsille ja nyt istun tässä vielä hetken. janne meni jo petiin, sillä on aamulla taas seiskan herätys, junnujen turnaukseen lähtö ja siellä menee taas koko päivä! onneksi mulla ja lapsilla on mukava päivä tiedossa; lapset menee kepalle iltapäivästä kun mamma lähtee messuille ja illalla sonja ja kari tulevat kahvittelemaan vielä leevin nimppareita. mulla on lenkkipäivä huomenna illalla, ihanaa! täytyy yrittää vaan liikkeelle hiukan aikaisemmin, että ehtii hyvän matkaa jo mennä ennen hämärää... :)

Ei kommentteja: