7/29/2007

päivä olikin yhtä menoa paikasta A paikkaan B ja C ja D ja E... :)

aamu lähti käyntiin suht hyvin nukutun yön jälkeen vaille kasi, kun lapset huutelivat sängyissään. nousin aamupuuhiin, laitoin lapset valmiiksi ja kämpän kuntoon. lastenohjelmien jälkeen lähdettiin lasten kanssa kaupoille, tai ihan vaan lindexille :) siellä lapset istuivat tosi kiltisti videon ääressä ja mä sain rauhassa kiertää ja sovittaa :) varasin sieltä mustan tunikan ja sellaisen ruudullisen tunikan jossa on söpöt taskut edessä. piti tulla niitä vielä housujen kanssa sovittamaan jotta näkee kunnolla..

sieltä mentiinkin hakemaan mulle kotoolta housut ja paineltiin sonjalle. mummo lupasi katsoa vintiöitä sen aikaa, kun mä piipahdan siellä lindexillä. join kahvit jä lähdin. meillä olis hennan kanssa suunnitelmissa ensi perjantaina, että mä menen sinne sen tykö yökylään :) istutaan iltaa ja ehkä käydään hotellilla tanssahtamassa :) pitihän sinne nyt uusi vaate ostaa ja tuo musta tunika tuntui sopivalta :) otin nuo molemmat paidat ja lähdin takasin sonjalle. siellä oli leikit ylimmillään eikä lapsilla ollut aikomustakaan lähteä vielä mihinkään. mummo sanoi, että käy vaan rauhassa ruokaostoksilla, kyllä hän lapset katsoo :) ja niin mä lähdin yksinäni prismaan. se voi olla luksusta tuo kaupassa käynti ilman lapsia :) pienet ilot.. tein ostokset ja vein ne kotiin. janne oli lähdössä peliin ja mä toivottelin tsemppiä! puolikuntoisena se taas kentälle menee, eihän niitä pelejä voi jättää väliin... laitoin kamat kaappeihin ja lähdin takaisin sonjalle. siellä ne olivat konstin pihalla leikkimässä ja hauskaa oli ollut, sonjan luona tietty :)

matkamme jatkui mäkkiin :) en jaksanut lähteä näiden kotiin ruoan tekoon, joten mentiin sinne ja tilasin lapsille häppärit ja itselleni feast ruishampparin ja kevyt kolaa, tietty ;) lapsilla oli kova nälkä ja melkein kaiken söivät! sieltä matkamme jatkui saviolle maikku-mummin ja taisto-ukin luokse. mummi soitti aikaisemmin ja kysyi, koska voivat tuoda ellan synttärilahjan.. pyörän! mä siihen ,että EIKÄ, kun marja ja villekin ovat sellaisen tytölle hankkineet :D no mun vanhemmat sitten palauttivat sen.. siellä takapihalla istuttiin ja lapset leikkivät. menivät etupihan puistoon ja siellä ella juoksi juoksi raamattu kainalossa. niistä se kirja on niin kiva :)

kuuden aikaan lähdettiin isin peliä hesaan katsomaan. mä kävin savion kaupasta ostamassa viinirypäleitä itselleni ja lapsille keksiä ja mehua evääksi. tää oli lapsille yllätys juttu ja olivat aivan täpinöissään, kun kuulivat mihin mennään :) oli mukavaa katsella peliä, vaikka sitä ei kauaa ollutkaan enää jäljellä. pelin jälkeen lapset pääsivät kulkemaan kentän poikki ja se oli niin kummalista :) nähtiin mun duunikaveri helenakin, joka oli nasuissa ellan hoitajana. ella oli aivan innoissaan ja hyppäsi helenan syliin :) jannen pelikaverit sanoivat että meidän täytyy lähtee pelireissuillekin mukaan, jos jannen pelit kulkee näin hyvin silloin kun me ollaan paikalla :) mun piti kuulema palkita janne täytekakulla illalla, mutta sanoin että ei täytekakulla, ehkä joillain muulla tavalla sitten... ;) isi tuli meidän kyydissä kotiin ja matkalla sille jo kaverit soitteli, että se lähtis iltaa istumaan.. janne sanoi, että "ei nyt, mennään saunaan ja haluun olla ihan perheen kanssa nyt" :D olipa mukava kuulla :)

sauna laitettiin siis lämpenemään ja mä tein kirjolohiruisleipiä meille iltapalaksi, namia oli! kello läheni kymppiä, kun oltiin saunassa eikä ella jaksanut saunaan tullakaan ja leevikin kävi vaan kääntymässä. suoraan vaan sänkyyn ja simahtivat samantien :)

Ei kommentteja: