12/23/2007

enää yksi yö jouluun :D

juu loppuviikko menikin jouluvalmisteluissa enkä ehtinyt tähän istahtaa :) oli paketointihommia, siivousta, puunausta, ruokaostoksia yms. ihanaa :) torstaina olinkin töissä, kun jannen ei tarvinnutkaan mennä; pääsin siis mahtavalle jouluaterialle, oli tosi hyvää! nam! illalla mä lähdin tonttukierrokselle paketteja viemään. palatessani ella huusi täällä kuin palosireeni; korvaa särki :(
perjantainahan mulla alkoi loma jota jatkuu ensi vuoden alkuun! aamusta käytiin lasten kanssa pylkkäsen luona ja hän totesi ellalla olevan korvatulehdus ja keuhkoputkentulehdus. leevilläkin sama viruksen aiheuttama flunssatauti, mutta ella sai korvansa takia antibiootit. illalla lapset menivät vankilalle leikkimään muutamaksi tunniksi ja mä siivosin kotona, janne oli harkoissa. sain jannen lahjankin ostettua ;)
lauantaina oltiin ellan kanssa aamusta vielä kaupoilla ja kyydittiin sonja-mummoakin viimeisille ruokaostoksille. pojat olivat sillä välin ahkeroineet kuusen jalkaan ja olihan ollut homma kuulema.. mutta nyt se on onnellisesti sisällä, suorassakin ;)

tänään herättiin aamulla kasin aikaan, tai leevi kyllä yritti heräillä jo puoli seiska, mutta nukahti mun kainaloon vielä onneksi. mä revin heti kaikki lakanat pyykkiin ja vein muut petivaatteet pihalle tuulettumaan. koneen laitoin pyörimään ja pesasin saunan oven ja suihkuverhon... sitten aamuhommiin, lapsille aamupalaa ja vaatteet. vaille yksitoista vedettiin lapsille kurahousut (!?!, jouluna? joo-o..) jalkaan ja ne meni tuohon terassille leikkimään. mä vaihdoin sänkyihin puhtaat lakanat ja tein hiukan pyykkihommia.
puoli kahden aikaan serkkupoppoo tuli leikkimään. vauhtia oli taas :) kahviteltiin ja lapsille maistui jätkit! vieraiden lähdettyä mä imuroin vauhdilla koko huushollin ja sitten koristeltiin kuusi, työnjako oli seuraava; mä:nauhat, lapset:pallot ja janne:tähti. tosi hieno siitä tuli kulta-ruskea-beige nauhoin ja sävysävyyn palloin :) kultainen tähti kruunasi komeuden! janne valitteli että hieno kuusi meni nyt piiloon, mutta musta koristeita on just sopivasti :) lapsistakin lopputulos oli hieno ja koristelu oli tosi hauskaa vaikka se leevillä päättyikin parkuun, kun ei saanut koskea kameraan :( jep. jep.. elämä on kovaa.. otettiin sit yhdessä kuva. no, seuraava kiukku tuli taas jostakin melkoisen pienestä ja typerästä (aikuisten mielestä ainakin :)).. väsy ja jännitys vissii painaa... ?!? on meinaa koko loppuviikon ollu meillä vähän enemmän tai vähemmän ärtsyä porukkaa :) no aikaa kutakin :)
koristelun jälkeen mä istahdin sohvalle kuuntelemaan joululauluja. oli ihanaa :) kova ikävä iski liljaa ja helgeä ja soitin sitten iisalmeen! lilja oli mielissään puhelusta :) kiitteli kovasti isosta paketista ja kertoi että malttavat kyllä odottaa avaamista jouluun, hyvä :) juteltiin kuulumiset.
lapset tulivat syömään hiukan välipalaa ja sitten me lähdettiinkin hautuumaalle köröttelemään. käytiin alepan kautta, piti hakea vielä vähän maitoa, coctailpiirakoita, yms.. meidän ent. kodin nykyinen asukas huikkasi mulle siellä hyllyjen välissä, että viimehetken ostoksillako? :)
hautuumaalla oli ihanan näkösitä, kun kynttilöitä oli paljon. lapset olivat ihmeen hiljaa :) uni tuli autossa ja unessa taisivat siellä hautuumaallakin tallustaa :)
kotiin ajettiin mäkkärin kautta :) ella on monta päivää jauhanut haluavansa mäkkiin ja kun kotona ei vielä ennen jouluruokia ollut mitään valmista niin kurvattiin yleisön pyynnöstä sitten sinne :) mä hain ruoat ja mentiin kotiin syömään.
ruoan jälkeen mentiin joulusaunaan. mä sytyttelin pesuhuoneeseen kynttilöitä ja oli tunnelmaa :) lapsethan ei kauaa löylyssä viihtyneet, me hetken pidempään.
saunan jälkeen laitettiin jannen kanssa kinkku uuniin ja mä laitoin tossa luumukiisselin porisemaan :P on sitten aamupalalla riisipuuron lisänä kiisseliä. ja manteli kuulema täytyy puurosta löytyä :)
kello on nyt puoli kymppi ja yläkerrassa alkaa meno rauhoittumaan. vähän on jännitystä ilmassa :) tontulle jätettiin yläaulan pöydälle maitolasi ja pipari, kiitokseksi kuukauden yllätyksistä! toivottavasti ne maustuu! ;) iltasaduksi saatiin päätökseen joulupukin ja noitarummun tarina :) lasten kanssa lähetettiin netin kautta viesti huomiseen "joulupukin kuumaanlinjaan" ja nyt toivotaan että pukki lukee terveiset :)

nyt mun tarttee mennä tekemään tuo kiisseli loppuun, kinkku on uunissa puoleen yöhön ja mä taidan mennä kohta sohvalle glökimukin kera löhöilemään ja nauttimaan joulun tuoksuista :D

LÄMPIMÄT JA PIPARINTUOKSUISET JOULUTERVEISET KAIKILLE IHANILLE PIKKU POSSUILLE :D halikaa, syökää, nauttikaa ja avatkaa monta pakettia! palailen pyhinä kertomaan meidän joulusta ja lasten ilmeistä, kun pukki kolkutti ovelle... jännittävää joulua!

Ei kommentteja: