11/04/2007

viikonlopun kuulumiset pähkinänkuoressa :)

sunnuntai iltaa tässä vietellään. lapset ovat nukkumassa. taisivat simahtaa heti sänkyyn päästyään, kun venähti nukkumaan meno yli ysiin ja melkoisen touhukas päivä on takana :)

perjantainen teatteri-ilta oli tosi mukava! :D Jean S:n pojat osaavat touhunsa! musikaalia on kiva katsoa ja meno oli vauhdikasta! haluaa toistekin! taksimatkalla keravalle alkoi väsy hiukan painaa ja nälkäkin oli jo kova. kanassa maistui kanahamppari tosi hyvälle ja kun vielä päälle herkuttelin juustomarjapiirakkaa haudutetun teen kera niin.. nam :P puolilta öin olin kotona. yritin katsella torstain sinkkuja hetken, mutta uni tuli simmuun..

lauantaina käytiin sonja-mummoa moikkaamassa aamusta. iltapäivällä mentiin koko perhe klondyke-talolle leevin painiseuran halloween kekkereihin. lapset tykkäsivät kovasti :) ilalla mentiin lasten kanssa vielä kepa-mummia katsomaan, mummi on vielä flunssan kourissa. pelasin leevin ja mummin kanssa Unoa ja voi vitsi kun toi poika on siinä haka! nauroi mulle latoessaan koko ajan jotakin "nosta sitä ja tätä"-kortteja mun kiusaksi :) pelattiin pitkä tovi. ella pelaili vieressä omaa peliään ja sen suu kävi koko ajan.
kotiin palattuamme leevi lähti joelin kanssa pihalle. ne kävivät ulkoiluttamassa joelin perheen hauvaa yhdessä joelin äidin ja siskon kanssa tuolla isolla nurtsilla ja kivaa oli kuulema ollu pimeestä huolimatta :) ella katseli sen aikaa frööbeleitä ja mä fiksailin mun ite tekemää huovutettua pikku pontchoa; leikkasin, omepelin reunat ja neulahuovutin kukkia.. piti saada tehtyä kun tänään mulla oli taas se huovutus-kurssi ja viime kerralla, keväällä, tuo pontcho jäi vaiheeseen ja halusin sen nyt päälleni näytille, että tehty on :)
leevi viihtyi ulkona varmaan tunnin verran ja sitten mentiin kaikki saunaan.

tänään oli tosiaan se huovutuskurssi ja tosi kivaa oli taas! ihastelivat kaikki sitä mun pontchoa, tai olkapäiden lämmitin se taitaa paremminkin olla :) se vähän lyheni eilen alkuperäisestä.. mutta hieno se on! vaikka itse sanonkin.. ;) tänään huovutin siellä kurssilla harmaan laukun, johon kävin kurssin jälkeen ostamassa kahvat - ne puunväriset kahvat täytyy mun vanhemmilla käydä maalaa harmaiksi, se laukkukin kun on sen värinen :) kurssin vetäjä, heini, kehui työtäni ja itsekin olin tosi tyytyväinen! kerrankin työ josta ei jostakin kohdin päivä paista läpi :D laukku on siis viimeistelyä vaille valmis ja olis jo kova hinku saada se käyttöön :)
janne teki meille taas hyvää ruokaa tänään; pastaa, johon päälle kärtsäs pekonia ja laittoi komeuden vielä uuniin juustoraasteet päällä, lisukkeena uunitomaatteja :P namia oli!
jätettiin isukki keittiön siivoushommiin ja lähdettiin lasten kanssa annin luokse kylään. kahviteltiin ja soviteltiin annin mulle virkkaamaa boleroa, hieno tulee :) leevi leikki esan legoilla taas ja ella härnäsi kissoja..

kotiin palattuamme mä imuroin koko huushollin taas, kuinka tota roskaa tulee vaan koko ajan.. gggrr! janne ja leevi pelasivat unoa taas ja hauskaa oli :) mä käytin lapset välillä suihkussa ja pesasin suihkuverhon juuriharjalla ja myrkyllä - huom! ei ole vissii pesty koko vuotena kun täällä on asuttu.. huih! nyt siitä näkyy läpi! jihuu :) pelattiin vielä jannen ja leevin kanssa yksi tiukka uno peli - leevi oli niin onnellinen ja tuuletteli kauan voitettuaan pelin :)

nyt meen väsää huomisen evässalaatin ja lösähdän hetkeksi sohvalle.. mua on ruvennu torstai-illasta lähtien yskä vaivaamaan, sellainen ärsyttävä kurkku kutina sen aina aloittaa.. eilen yskin kahteen kertaan vajaan tunnin putkeen, silmistä vedet valu ja oksennus meinasi tulla.. tänään ei onneksi ole samalla lailla ryvittäny..

Ei kommentteja: