9/17/2007

se olis maanantai, taas!

aamulla herätys oli jannenkaa samaan aikaan, kuuden jälkeen. aamutouhut ja -palat sain hommailla rauhan vallitessa. lapset heräilivät vasta puoli kasin aikaan. laitoin niille aamupalaa ja keitin lisää vispipuuroa. huomisia vaatteita ja leevin kamoja laitoin jo valmiiksi; huomenna on taas kantele-, lelu- ja painipäivä.

saa vaan nähdä lähteekö leevi enää painiin, se on koko illan puhunut jannelle, ettei haluaisi mennä :( sanoo, että kaikki muu on kivaa ja onnistuu, mutta lopussa kun otellaan niin siitä ei pidä, kun ei tunne niitä toisia niin hyvin, tottahan se on! ei itsekään olis kiva olla sellaisen ihmisen lähellä ja ottaa kiinni jota ei kunnolla vielä tunne! yritin nyt illalla vielä jutella, että jos menis tekee muut jutut ja katselis vielä ne otteluajat.. sanoin, että ei tosiaan oo yhtään pakko mennä, jos siltä tuntuu! sanoin vielä, kun oli poika menossa nukkumaan ja näitä jutskattin, että älä mieti sitä nyt enää illalla, mieti huomenna miltä tuntuu.. ettei mene yöunet sen takia :) olis hoidossa päikkäreillä yskinytkin niin kovasti ettei uni tullut ollenkaan, joten sekin tässä jännittää, että meneekö yöunet yskimiseksi... :/ kohtahan sen näkee..

no, päiväkodilla oltiin vaille puoli kymppi ja mukavasti jäivät lapset leikkimään. mä painuin hommiin ja niitähän taas riitti, ja ihan viiteen saakka, kun työpäivä päättyi :) riikkaa kävin heti aamusta moikkaamassa, se kun jää nyt saikun kautta mammalomalle :) terkkuja terkkuja ;)

töistä tallattiin lasten kanssa kotiin, kurikset pesuun, ruokaa pyötään. mun vanhemmat tulivatkin sit kylään. leevi pelaili pelipäivän puolituntisensa ja me ellan kanssa hassuteltiin sohvalla, naurettiin mutsin kanssa kun nykyään lapsia ei saa kutittaa, kun niille tulee stressi, hä? sen mä ymmärrän ,että pitää lopettaa kun lapsi sanoo ei, että oppii että niin pitää sanoa jos ei halua jotain, mutta että stressi?! no joo ehkä fiksuimmat tietää :) nyt mä tiedän mitsä mun stessit sit johtuu :)

vieraiden lähdettyä mä imuroin ja laiton lapsille iltapalan valmiiksi. puoli kasin jälkeen mä kaasuttelin ahjon koululle tehokiinteytykseen :) oli tosi tehokas jumppa; lihakset huusi leipää ja hiki valui, mutta ihanaa oli :D

janne oli suihkuttanu lapset, iltapalat oli syöty ja ysin aikaan kun mä palasin jumpalta ja kaupasta täällä oltiin jo iltasatua etsimässä. janne luki senkin ja mä purin kauppakassit. lapset simhativat tosi kiltisti taas unilleen ja mä painuin suihkuun. nyt tässä hetken istuskelen ja sit ilatpalalle ja bb:n loppua katsomaan.. huomenna onkin sit illalla nummelan putiikin kurssi, ihanaa!

Ei kommentteja: