8/01/2007

töissä tohinaa ja kotonakin kiirettä..

aamu alkoi taas kuuden jälkeen. leevi oli yöllä tullut mun viekkuun, joten sängyssä oli tunkua :) janne lähti töihin ja mä laittauduin ja mallailin vaatteita :) lapset heräili vaille kasi, leikkivät hetken ja tulivat sitten aamupalalle. mä tein ellan synttäreille raparperipiirakkaa pakkaseen pellillisen ja samalla juoruilin ninan kanssa puhelimessa ja söin aamupalaa.. pyykkikoneenkin ehdin laittaa pyörimään, sängyt pedata ja muuta pientä. kovin on täällä pölyistä, roskaista ja sekaista.. en vaan viitsi nyt siivota ihan vielä kun sunnuntaina on ne ellan kemut ja lähempänä on kuitenkin siivottava, lauantaille varmaan jätän.. joten nyt on vaan elettävä tän sonnan keskellä :)

töihin lähdettiin pienellä kinalla ja äänijänteiden avauksella.. lapset jäi reippain mielin ulos leikkimään ja mä painuin sisälle hommiin. kävin välillä ulkona esittäytymässä uusille lapsille ja vanhemmille, tuleville nasulaisille. mä meinaan panostaa tuohon uusien lasten ja vanhempien vastaanottamiseen, jotta he tuntisivat olevansa tervetulleita ja hoitoon jääminen/jättäminen tuntuisi turvalliselta ja hyvältä! kun aamullakin kuulin ninalta kuinka tympeetä oli heidän vastaanotto uudessa hoitopaikassa... :( kurjaa, jos alku on huono.. jää huono maku pitkäksi aikaa ja kun se ensikohtaaminen olis niin tärkee!!

päivä meni vauhdilla. lapsia oli nyt viisi, joten pikku hiljaa ne lisääntyy :) jännää :) iltapäivällä puursin ryhmän paperijuttuja setvien ja huomiseksi aamuksi jäi pinkka vielä odottamaan, no kun kuudeksi mennään niin ehtiihän siinä :)

janne tuli hakemaan lapset puoli viideltä taas ja painui niiden kanssa kotiin syömään. mulle janne toi auton ja kun mä pääsin viiden hujakoilla töistä lähdin ensin painonvartijoihin.. siellä tulos oli odotettu; pari kiloo tullut kesän aikana takaisin.. en meinaa lannistua, vaan tästä se taas alkaa uusin purjein :D

prismaan menin seuraavaksi. luontaistuotekaupassa kävin eka ja sitten ruokaostoksille, tai lähinnä ostin tarvikkeita ellan synttäreille; pizzan teko aineet, kakkujuttuja, kynttilöitä, karkkeja, vaahtonameja, keksejä, pullia, suolasta naposteltavaa... lauantaina täytyy hakea vielä mansikat, ananakset, viinirypäleet ja mummin herkut kulmiksesta.

kaupasta vauhdilla kotiin. siellä ella oli juuri lopetellut pyörällä koeajon eikö se ollut ihan putkeen mennyt :) lohduttelin, että kyllä se siitä kohta sujuu! pinetä siivoilua ja ostokset kaappeihin, sitten otin lapset mukaan ja läksin kepalle ompeluttamaan sitä mun tunikaa. siellä oltiin pieni hetki ja mummi surautti koneella muutamat kavennukset. olivat löytäneet mulle reissusta uuden ruskean kukkakorun ja olin iloinen :) ehkä se vanhakin nyt jostain putkahtaa :)

mummilta tultiin puoli ysin jälkeen ja sitten olikin jo tosi kiire lasten iltahommiin. janne vei molemmat suihkuun, mä katsoin huomiset vaatteet ja laitoin iltapalan. ysiltä luin iltasadun ja nyt kun kello on jo yli puoli kymppi niin vielä sieltä kuuluu puhetta ja huutelua... toivottavasti nukahtavat.. aamulla puoli kuuden herätys! ella oli muuten taas ihana, kun nähtiin päiväkodissa käytävällä, vessassa.. ilme on niin iloinen <3 seuraan sitä usein salaa tikrujen ovi-ikkunasta, ihan niin kuin leeviäkin :) ihanaa kun voi olla töissä samaanaikaan kun on osa lasten päivää kuitenkin :) onneksi pomo sai mut kääntymään tähän ratkaisuun :)

nyt mun tarttee mennä syömään hiukan iltapalaa, ellan synttäripiirakkaa pitää paloitella jääkaappiin, suihkussa käydä ja hiukan telkkaa jos katselis.. siihen vaan tuppaa jäämään jumiin ja kun nukkumaan olis tänään päästävä ajoissa :)

vitsi kun tänään juteltiin leevin lastentarhanopettajan kanssa siitä kuinka nämä nyt melkein viisi vuotiaat menee ensi syksynä eskariin ja kuinka ne on vielä niin pieniä, kooltaankin, kun vertaa noihin nyt eskarin aloittaviin... voihan rikkakihveli! en mää kestä kun toi poika on jo niin iso!

mutta nyt.. tää menis! ainiin mulla on NIIN samperin kipiä tuo suu, siellä on fakin the afta :( sattuu.. ja puhuminen ärsyttää, joten paree olla hiljaa..

Ei kommentteja: