7/09/2007

kummi(tus)täti kylässä :D

minä taisin olla taas aamulla ensimmäisenä ylhäällä.. kumma kun ei voi lomallakaan nukkua - ettei vaan mene päivä pilalle, kun nukkuu liian myöhään :)

janne ja leevi kävivät aamupäivällä tekemässä pienen pyörälenkin ja veivät vanhat patterit oikeaan roskikseen. leevi niin tykkää tuosta pyöräilystä! painelee jo aika kovaa... appareita en anna irrottaa kun vasta sitten kun menee kouluun ;)

ennen yhtä lähdettiin lasten kanssa saviolle katsomaan mun vanhempien kukkien kunto. hyvin jakselivat, onneksi :) savion kaupasta haettiin kilon verran mansikoita ja mentiin mun mummon siskolle kylään. oli tosi mukava nähdä pitkästä aikaa ja taas oli paikalla kissa ja koira ja lapsilla välillä pieni paniikki :) kolmeen saakka siellä höpöteltiin ja sitten ajettiin prisman kautta kotiin odottelemaan hennaa :) lapste olivat aivan täpinöissä ja kyselivät koko ajan millon henna tulee! :D minäkin odotin kovasti! ella hoki; MUN kummitäti, Mun kummitäti, Mun Henna! :) tykkää kummistaan aivan mieltsisti, enkä ihmettele :)
mä laitoin meille valmiiksi mansikoita, ananasta, viinirypäileitä..väsäsin salaatin ja paistoin kanat :P henna tuli viiden aikaan. ilta olikin sitten melkoista hulinaa... lapset olisivat halunneet hennan kokonaan itselleen ja me haluttiin syödä ja kahvitella rauhassa, joten videot kehiin :) telkasta tuli yhes vaihees tytöt tykkää biisi ja leevi ja ella olivat salamana olkkarissa, ella pyörii vinhasti ja leevi huitoo kylpytakin vyöllään sillä seurauksella, että mun koivunvarsitikapuut kaatuu kaaressa keskelle olkkaria ja kuivatut ruusulendet varisee pitkin poikin... gggrrrr! leevi sai vauhdikkaan lähdön yläkertaan vyötä palauttamaan ja mä kihisin! :/
kahvikupin kanssa menin henna seuraksi terasiille enkä ehtinyt kun persukseni tuoliin laittaa niin jo yläkerrassa oli täysi tappelu päällä! kävin erottelemassa lapset ja palasin ulos.. hetken päästä leevi tuli raivoamaan rappusille ja huusi ja itki suoraa huutoa!! seuraavassa hetkessä näen kun se tarttuu oveen ja pamauttaa sen kiinni ennen kun ehdin karjasta lausetta loppuun; älä sitä ovea!! PAM! Ella on yksin sisällä!!! ja taas kihisin ja leevi sai kuulla kunniansa... :/ talsin paljain jaloin takapihalle ja sain ellan takaovelle pallin kanssa ja tyttö avasi mulle takaoven ja oli niin tyytyväinen sitten itseensä :) "olen jo äiti iso tyttö!"
huh! henna leikki lasten kanssa ja sitten mä komensin lapset suihkuun ja lelujen keruuseen. henna luki lapsille iltasadun ja kiittelin kovasti! mulla oli niin tukkatäys niiden temppuilua, gggrrr! huomaa ettei päikkäreitä ole nukuttu tänäänkään...

henna lähti ja lapset simahti. mä sain tiinalta risukoritilauksen ja menin hermoja lepuuttamaan terasille heti! reilun tunnin päästä kori oli valmis ja sitten koristelin sen. soma siitä tuli mun mielestä, tiinan mielipide pitää tietty kysyä :) illalla piti vielä kynnet hoitaa, kun huomenna on se The Who´n konsertti :D lapset menee vankilalle jannen vanhemmille yökylään ja me mennään ennen sitä keikkaa syömään ja jos sää sallii niin hesaan kävelemään :) ihanaa!

Ei kommentteja: