1/13/2008

sunnuntai

taas tässä aamutuimaan istuskelen :) kahvia tekis mieli oikein kovasti. lapset katsoo leevin huoneessa lastenohjelmia ja pian kai haluaisivat aamupalaa.

eilinen meni sitten kyläillessä ja siivotessa. aamupäivällä lähdettiin sinne sonjalle ja mummo oli oikein mielissään kun sai jannenkin kylään pitkästä aikaa :) ella haisteli rapussa tuoksuja ja leevi sanoi mummon pullan tuoksuvan ja niinhän mummo olikin leiponut ihania pulliaan :P pelattiin siellä lasten kanssa kivaa hampurilais peliä ja ellakin osasi sitä jo tosi hyvin. mää hävisin..
kepalla käytiin kääntymässä vaan ovella, lapset sai purkkaa ja mä villoja :) annoin mummille muutamat mekot malliksi ja sovittiin, että tästä tulevasta mekosta tulisikin liivimekon sijaan mekko, jossa pienet puhvi hihat, kiva kaula-aukko ja a-linja.. jep. mummi pyysi vielä jonkun mun tunikoista malliksi.
seuraavaksi huristeltiin vankilalle marja-mummun ja ville-ukin luo. kahviteltiin ja lapset söivät taas tuoretta pullaa :) mä pidin näppini erossa :D

kotiin mentiin kahden aikaan ja mä aloin siivomaan, imuroin, siivosin keittiön, pyyhin pölyt... lapset leikkivät ja piirtelivät huoneissaan. mua odotti "tosi mukava" ylläri kun menin katselemaan leevin huoneeseen niiden touhuja; olivat saakeli piirtäneet leevin ikkunan alle seinään sillä kuulakärkikynällä vähän graffitteja!! :D ei helevetti, kun mää huusin!!! olin niin vihanen! mä olin leeville sen kynän antanut kun halusi piirtää pahville tietokoneen ja telkan ja muut värit ei siinä näkyneet.. ellakin sai lainata kynää ja mä pidin sille taas kerran puheen siitä mihin sillä piirretään ja mihin ei!! joo-joo vaan paperiin!! kyllä muksut pääsi vauhdilla suihkuun ja sitten hinkattiin sotkuja seinästä ja mää huudan! joo-joo tiedän ei oo hyötyy, mutta otti niin satasella nuppiin toi touhu, järki hoi!!
janne tuli puoli kasin jälkeen kotiin harkoista ja lapset saivat sitten isille selittää tekosensa. isi otti mua rauhallisemmin :) oli samaa mieltä, että leevillä ei vähään aikaan pelipäivää ja ellalta on piirustaminen kiellossa, taiteilija telinekin meni vaatehuoneeseen... sain onneksi suurimman osan jäljistä pois ja janne sanoi että maalataan seinä sitten jossain vaiheessa.

mä lähdin sit kasilta saviolle polkemaan kuntopyörää ja purkamaan kiukkua :) äiti oli siellä hirveessä vatsataudissa :( toivottavasti ei tarttunu.. meikä polki niin että hiki virtasi ja 30 KILSAA tuli taas mittariin :D oli voittaja- olo tunnin rääkin jälkeen ;) hiki valui ja tippui lattioille kun venyttelin :)
kotona kävin suukottamassa nukkuvia lapsia, voi toisia <3

äsken tossa halittiin ja mä sanoin, että olin eilen illalla hirmu vihainen ja huusin siksi niin kauhiasti.. tästä päivästä parempi - sovittiin :)

nyt aamupalan teko hommiin ja jos lähtis johonkin aamukahveelle... janne menee kahdentoista aikaan leevin kanssa ruokakauppaan, jannen päivä tehdä ruokaa :) arttu tulee leevin kanssa leikkimään yhden aikaan ja toiveissa olis saada miia tänne illalla käymään :)

mukavaa sunnuntaita kaikille!

Ei kommentteja: