10/24/2007

vika saikkupäivä..

..alkoi aamulla seiskan aikaan kun leevi huuteli. kävin nappaamassa pojan telkan päälle ja sanoin, että katsele rauhassa lastenohjelmia, me muut vielä nukutaan :) ella oli viekussa, kun oli nukkunut aamuyöstä taas levottomasti, aika räkäinen ja simmut vuoti :( tunnin verran saatiin vielä nukkua ja sitten leevi tuli huikkaamaan ovelta, noustiin ellan kanssa.

mä katselin muuten illalla netistä ihania valokuvia New Yorkista! mahtavan näköistä. mä niin kovin haluaisin sinne käymään... olenhan mä sitä jannelle vinkannut, että haluaisin sinne 30 v matkalle, mutta saa nähä ;) ehkä sit 30 v hääpäivänä ;) täytin tänään kyllä toistakymmentä arvonta korttia, joissa pääpalkintona olis ostosmatka juuri sinne :) peukku pystyyn ;) enkä mä (uskokaa vaan! ..tiedän, tiedän, oon shoppailufriikki..) niistä ostoksista niinkään, haluaisin vaan nähä sitä paikkaa!! haaveita pitää olla! :)

ja takaisin tähän päivään; aamutouhujen jälkeen otin pinet kauneustorkut ja yhdentoista aikaan tartuin imuriin. kun koko huusholli oli taas imuroitu soitin töihin, että olen tulossa huomenna ja tuon leevinkin.. no senhän jouduin sit myöhemmin iltapäivällä perumaan, kun leevi parallakin alkoi silmät rähmii ja turpoo ja vaikutti poika muutenkin pipiltä, valitti mm päätään, että koskee :( eikun silmätippoja ja särkylääkettä kehiin.. jäävät sitten lapset huomenna isukin kanssa parantelemaan. onneksi jannellakin vissii pahin rupee ole ohi.. eikä ellan silmätkään enää rähmi, ovat vaan turpeessa ja punaiset.. mulla ääni välillä menee käheäksi, välillä yskittää, mutta kyllä se tästä :)

iltapäivällä kävin hakemassa jannelle lääkkeet apteekista ja menin heidille päiväkahveelle. oli tosi kiva jutskata pitkästä aikaa :) ja kun saatiin vielä ihan rauhassa jutella siinä kahvikupposten ääressä. muutaman tunnin päästä kävin kotona kääntymässä ja nappasin pikkuneidin mukaani ja mentiin kepalle pikavisiitille. ellan suu kävi taas koko ajan ja jos se ei kertoillut juttuja niin se lauloi ja esitti frööbeleitä ;) ihan uskomaton <3 mummilla se innostui taas piirtämään, voi että se tykkää siitä hommasta!! :) tyttö piirteli auton, prinsessan, sammakon, mun ja mummin kuvat yms ja aina "kirjoitti viereen mitä kuva esiiti ja tietty omat puumerkit :) taitelija, tosiaan :)jannen kanssa puhuttiin, että jospa joulupukki toisi tytölle jotakin piirustukseen liiittyvää, vaikka sellaisen telineen, lahjaksi..

kello on nyt puoli kymppi, lapset simahtivat samantien vaille ysi untenmaille, kun saivat päänsä tyynyihin :) mä sain tossa illalla pölytkin pyyhittyä, joten huomiseksi jäi vaan vessojen kuuraus :D nyt meillä sauna odottaa, joten täytyy nyt lopetella. huomiseen! sitten onkin se pieni neljän päivän loma :) varsin mukavaa! ja siitä tulikin mieleen, että täytynee iisalmeen soittaa.. ikävä sinne olis liljan ja helgen luo, mutta tällä "lomalla" ei kyllä päästä lähtemään.. jospa sitten itsenäisyyspäivän tienoilla menis muutamaksi päiväksi, toiveissa olis.. :)

Ei kommentteja: