10/23/2007

tauti leviää..

juu, mulla meni yö ihan yskiessä ja janne ei saanu nukuttua kun mä ryin koko ajan.. ella nukkui jotenkin huonosti ja otin sen aamuyöstä sitten viekkuun. aamulla lapset herilivät siinä kasin jälkeen ja mä luulin että janne on töissä, se kun ei herätessäni veikussa ollut. puettiin lasten knassa päälle ja pedattiin sängyt, vasta mentyäni alakertaan huomasinkin, että janne makaa sohvalla. sillä oli niin kipeä olo aamulla, että päätti jäädä kotiin, hyvä niin niin saisi itsensä viikonlopuksi kuntoon. meillä kun on se pe-ma lomaa :)

janne painui yläkertaan nukkumaan ja mä jäin alakertaan hommiin. lapset katsoivat telkkaa, leevi tuli sitten pelaamaan ja aamupalaakin söivät. mä olin jo ellan herätessä katsellut sen silmiä, kun olivat niin turvoksissa.. juu ja kun niitä siinä sitten muutaman tunni seurailin niin tulin siihen tulokseen, että varaampa netin kautta lääkärin samantien ja iltapäiväksi sainkin. katselin siinä sitten täydellsiä naisia digiboxilta ja perään katsottiin jannen kanssa eilinen runeberginkatu - sai taas hekottaa :)

kepan kanssa soiteltiin vaille yksitoista ja se sanoi tulevansa piipahtamaan. mä rupesin siinä sitten siivoamaan kuiva-ainekaappeja, lautas- ja purkkikaappikin kaipasi setvintää ja nyt ne on sitten vihdoin siivottu :) kepa kävi, kahviteltiin ja naurettiin lapsille kun ne oli niin mainioita kuunnellessaan ja tanssiessaan fröbeleiden tahdissa olkkkarissa :)

iltapäivällä lapset viihtyivät yläkerrassa ja mä katselin telkkaa alhaalla. ääni on mulla vielä aika ajoin aivan käheä, mutta toivon kuitenkin pääseväni torstaina töihin, päiväksi :) jos mulla nyt kuitenkin on huomenna vielä kovin useaan otteeseen ääni käheä on vaan soitettava ja sanottava ettei pysty..
kahden jälkeen lähdettiin lasten kanssa kiltaan, käytiin alepassa ostoksilla ja lapset osasivat olla tosi kiltisti - saivat äitiltä kehuja :) kaupasta mentiin sonjalle päiväkahveelle. leevi halusi, että mä temppuilen sen kanssa ja poika nauroi aivan katketakseen, kun se yritti istua mun kinttujen päällä ja tupsahtikin aina jalkojen välistä maahan, yms, yms.. lievää väsymystä oli aistittavissa siinä räkätyksessä :) neljän maissa pakattiin kimpsut ja kampsut ja lähdettiin tien toiselle puolelle lääkäriin. ellalla tosiaan oli silmätulehdus, nmyt se jo ihan rähmikin :( haettiin samantien tipat apteekista.

vauhdilla vietiin ella ja ostokset kotiin ja lähdettiin leevin kanssa ajamaan jäkeen painitreeneihin. mä olin nyt ekakertaa leevinkanssa ja poika oli niin tärkeänä neuvoessaan äiteetä jutuissa :) mä kuvasin siellä sitten katsomossa niiden touhuja, harjoittelivat niskalenkkiä :) just, just..

harkoista mentiin kotio ja janne lähti samantien terkkarille. ella olikin jo syömässä ja leevi liittyi seuraan. iltapuuhat siinä sitten tehtiin ja mä laitoin pyykkejä kuivumaan. lapset saivat vielä hetken leikkiä ja mä katselin salkkareita :) kasilta menin iltasatua lukemaan ja aika nopeasti lapset simahtivat.. janne tuli terkkarista; silläkin on nyt se silmätulehdus ja sivuontelotulehdus eli kyllä meillä nyt tää sama tauti pyörii.. leevi on nyt ainut terve, kop*kop* ja jos mä oon to työkunnossa ja leevi on myös kunnossa, niin nappaan pojankin hoitoon päiväksi, ella saa kyllä parennella silmiään ja räkätautiaan isin kanssa kotosalla.

Toivottavasti ollaan kaikki perjantaina kunnossa, ja varsinkin sunnuntaina, kun silloin ollaan koko perhe menossa sinne nukketeatteriSampoon katsomaan sitä Lurpukkaa ja sinistä takkia :)

mä olen nyt taas vaan löhöillyt ja katsellut telkkaa, on kyllä ollu ihanaa :) vähän jo vetäis kroppa tuonne lenkkipolulla ja jumppaamaan, mutta parantelen nyt ihan rauhassa enkä suinkaan ota stressiä :D ihanaa kun voi hyvällä omalla tunnolla vaan olla :)

Ei kommentteja: