10/07/2007

sunnuntaina paljon puuhaa, uitettu kännykkä ja muuta kivaa :)

aamulla mulla soi kello seiskalta, hullu! nappasin kiinni ja jatkoin unia.. heräsin onneksi kuitenkin jo 07:22 ja ponkasin aamupuuhiin. ilma oli mahtava! lapset heräili vaille kasi ja ne katseli sitten ohjelmia ja mä puuhasin alakerrassa. puoli ysi leevi ja ella söivät aamupalaa ja mä lähdin lenkille :D alkumatka tuntui melko tukkoiselt, olin topannut lenkkihousujen alle jatsarit eikä ollu hyvä idis, kuuma tuli ja tuntu iettei kintut vie yhtään eteenpäin. puolessa välissä meno kuitenkin kiihtyi ja olo parani, 1½ tuntia olin tien päällä ja voittaja fiilis olo oli kun pääsin kotiin :D janne täällä jo odotteli vaatteet päällä ja tehtiin vahdin vauihto; se lähti turnaukseen.

mä siistiydyin ja laitoin kämppää kuntoon. leevi pelaili ja ella touhusi omiaan :) yhdentoisat aikaan lähdettiin sonjalla käymään. kahviteltiin ja sitten alkoikin lapsilla sellainen meno, ettei seinät ollu riittää... vähän mulla kiehui.. just oltiin matkalla puhuttu, että mummolla käyttäydytään sitten kunnolla ja tässä sitä nyt oltiin.. puoli yhdeltä mulla oli mitta täys ja tuuppasin lapsille vaatteet päälle ja kiidätin ne autoon hirveen huudon saattelemana.. mummo ehti vaan kysyä, että mihin meille nyt tuli kiire ja meikä vaan sihisee hampaiden välistä ettei näiden kanssa tule kylässä olosta mitään! olin aivan sauhuna!! rääyin koko automatkan ahjon sillalle saakka kuinka kylässä piti käyttäytyä ja äitiä uskotaan ja totellaan ja toi käytös oli tosi typerää ja.. ja.. ja.. ääni oli jo aivan kähee eikä se huuto sit auttanut kuitenkaan mitään, tiedänhän mä sen :) lapset pyytelivät anteeksi ja lupasivat muuttaa käytöstään..

ahjon sillalta käännyttiin sit saviolle (meinasin ensin viedä lapset päikkäreille niin kun oli uhannut, mutta kun sanoivat olevansa kunnolla, niin uskoin ja muutin mieleni..) pihahommiin. tai mä väsäsin siellä kaksi hattua ja aloitin yhden korin ja lapset touhusivat siinä mummin ja ukin takapihalla. oli TOSI kivaa :) lapset nauttivat siitä lehdissä pyöriskelystä ja pihaleikeistä tosi paljon ja musta oli ihana pitkästä aikaa väkertää hattuja! kiukkuni laantui ja jaksoin taas katsella lasten riekkumista :D välillä oli kyllä pakko hidastaa menoa, kun tuntui että touhuista loppui välillä järki :) huomasi kyllä etteivät olleet nukkuneet taaskaan päikkäreitä.. välillä sinä kahviteltiin ja meikä haaveili itsekseen josko mun vanhempien talo olis joskus meidän... ;) rakentaisin takapihalle pikku vajan, jossa vois sitten väkertää kaikkee, olis ihanaa!

vaille viis lähdettiin kotiin vasta, joten oltiin siinä pihalla oltu nelisen tuntia! :) mä sain mukaani mun ja mun veljen pienenä saamamme aarrearkut :) leeville meni mun veljen vanha, joka oli täynnä pikkulegoja!! arvaatte varmaan, että leevi oli onnessaan :D kotona laitettiin ensin leevin laatikko sen huoneeseen ja sitten siivottiin ellan laatikoita ja laitettiin ellan laatikkoon vauvan vaatteita ja hoitojuttuja :) olihan homma taas siivota ja rotella ellan huoneessa astiajuttuja ja muuta krääsää omiin laatikoihin.. sitä kamaa kun on vähän :) imuroin myös koko huushollin taas ja tein samalla ruokaa.. niin ja kun me tultiin sieltä saviolta, mä laitoin lasten kaikki ulkovaatteet kenkiä myöten pesukoneeseen ja heitin oman farkkurotsinikin sinne perään.. kone pesi pesunsa ja kun mä menin sitä tyhjentämään niin siellä odotti ylläri, mun känny :( samperi kun sadattelin! vähän harmitti! janne sanoi, että nyt oli vaan annettava sen kuivuu rauhassa ja toivoo parasta.. onneksi löysin vanhan kännyni ja sain sen toimimaan.. ella silitteli mua ja sanoi; mä vähän äiti silitän nyt sua, mistä niitä kännyköitä voi ostaa? :) ihana!

seiskan aikaan syötiin ja lapsilla alkoi taas meno kiihtymään.. kun siinä sitten pöydässä jutut rupes olee porsas-kastia niin mulla alkoi taas ääni kohoamaan ja passitin lapset yläkertaan iltasatua odottelemaan.. janne meni sitä lukemaan ja mä siistin keittiön.

menin ellan kanssa iltarukousta sen huoneeseen sanomaan ja juteltiin siinä sitten kuinka äiti on ollu taas vähän vihainen ja huutanut kovasti.. pyysin käytöstäni anteeksi ja puhuttiin, että ehkä pitää vielä ainakin ellan nukkua päikkärit kotonakin, ettei meno menisi niin hulvattomaksi.. halittiin, suukoteltiin ja sanottiin "rakastan sua" <3 hyvillä mielin meni tyttö sitten nukkumaan. leevin kanssa kävin jutskaamassa vielä päivästä ja sanottiin iltarukous, se kun on molemmille jo tosi tärkeää, ei saa unohtaa! :) ja leevinkin kanssa sanottiin "rakastaa sua" <3

lapset simahtivat molemmat aivan samantien ja mä lähdin ahjon kauppaan ostamaan vähän ruokaa ja sieltä sitten kepa-mummin luokse iltakaakaolle :) vein sinne muutamat paidat korjaukseen ja istuskeltiin hetki lettuja ja kaakaota herkutellen :)

nyt kello on kymppi ja mun pitäs mennä suihkuun, tiskari vielä laulaa.. janne katsoo leffaa ja lapset tuhisee huoneissaan. taas on tämä sunnuntai illassa. huomenna päivällä menen kirjastolle koulutukseen muutamaksi tunniksi, syysistutukset täytyy töiden jälkeen istuttaa ja myöhemmin on taas tehojumppa..

Ei kommentteja: