9/23/2007

puuhapäivä; ulkoilua, siivousta ja jumppaa :)

aamulla mulla oli kello soimassa kasilta, mutta siirsin sen puoli ysiin ja sit nousinkin tosi reippaana, krapulasta ei tietoakaan! oli tosi hyvä ja energinen olo :) laitoin heti pyykkikoneen ja tiskikoneen päälle ja painuin pukeutumaan ja sillee.. äidille soitin puoli kympin aikaa, että kohta tulen ja kympiltä olinkin menossa.

lapsilla oli ollu taas tosi kivaa ja hyvin oli menny :) ne olikin juuri ulos lähdössä, joten mäkin liityin matkaan ja käveltiin savion suihkulähteen puistoon ja hetki siellä oltiin. sitten mentiin r:lle ja ukki osti lapsille jätskit ja mä sain aamukahvin. kyllä maistui! ihasteltiin äidin kanssa tosi kauniita syksyisiä puita, olitosi nättiä joka puolella. hetki oltiin vielä mummin jaukin pihalle ja sitten mä pakkasin kamat autoon ja ajettiin lasten kanssa sonjalle. lapset jäi sinne siksi aikaa kun mä kävin alepassa hakemassa mummolle ja meille ruokatavaraa. sitten kahviteltiin. lapset olivat innoissaan mummon antamista vanhoista puhelimista, ovat siellä sitten lasten leikeissä.

kahden aikaan tultiin kotiin. janne lähti leevin kanssa vielä ulkoilemaan lähimetsään ja me jäätiin ellan kanssa purkamaan yöreissutavaroita. mä imuroin siihe perään koko huushollin ja laitoin huomiset vaatteet valmiiksi, pyykkejäkin setvin kuivumasta kaappiin ja koneesta kuivumaan. sitten olikin jo ruoan laiton aika, samalla kannoin kukkia alakerrasta yläkertaan suihkuun, hyvää jalkalihastreeniä ;) leevi ja isi tulivat ulkoilemasta ja painuivat heti yläkertaan legorakennustouhuihin. me ellan kanssa istuskeltiin sylikkäin sohvalla, jutskattiin ja haliteltiin <3 laulettiin tao taon tunnaria, ella tykkää siitä niin kovin :) oli laulanut sitä mummin ja ukin luona jatkuvasti :)
neljän aikaan syötiin ja mä meninkin sitten sohavlle hetkeksi lepäämään. lapset leikkivät yläkerrassa ja janne lähti harkkoihin. sisarusrakkaus roihui yläkerrassa välillä hyvällä ja välillä pahalla ja mä huutelin alakerrasta..

lepo loppui viiden aikaan, kun tartuin pölyrättiin ja pyyhin ja puunasin, siirtelin vähän juttuja sinne ja tänne ja laitoin kuivakukkia roikkumaan sinne ja tänne :) ulkooltakin siirsin yhden amppelin rappusiin.. vaihtelu virkistää :) pyykkejä laitoin taas välillä ja komensin lapsia, hyvin virkeetä touhuilua siis :) lattiat pyyhkäsin kosteella kontaten ja sen jälkeen laitoin lapsille iltapalaksi suklaapuuroa, banaania ja omppupaloja. käytin lapset suihkussa ja puoli kasin aikaan tulivat syömään.

janne palasi harkoista ja lapset kyselivät onko isistä hienoa kun kukka roikkuu rappusissa, ella samaan hengen vetoon kommentoi, että ei isi ymmärrä :) tuumattiin ellan kanssa, että ei isi joo ymmärräkään noita sisustusjuttuja :)

kasilta mä rupesin jumppaamaan telkan jumppaa; puoli tuntia lihaskuntotreeni käsipainoilla ja puoli tuntia lihaskuntotreeniä, eli tunnin satsi ja oli tosi tehokasta! :) kroppa huusi ja mä nautin :) sairasta... ;)

nyt janne katsoo "ömeisinreisiä" ja mulla olis vielä vessojen pesu, iltapalaa on varmaan kyllä syötävä ensin, massu murisee. huomenna aamuvuoroon, iltapäivästä mutsille lahjaa ostamaan ja illalla tehokiinteytykseen :D

olihan touhukas päivä! mistä tämä energiapiikki nyt tökkäsi :)

Ei kommentteja: