2/03/2008

sunnuntai illan jorinat..

kohta pitänee painua vällyjen alle, mutta pikaiset eilisen illan ja tän päivän tapahtumat tulin vielä kirjaamaan;

eilen illalla, torkkujen jälkeen, tosiaan vedin tunnin jumppaa; ensin reisi-peppu jumppa ja siihen perään kehon kiinteytys :) teki hyvää!
janne tuli harkoista vaille ysi ja mä lähdin sit samantien hakemaan ellaa kannistosta. tytöllä oli vauhti päällä eikä väsymisen merkkejä näkynyt, paitsi, että ehti kun äitee tuli näkyviin niin alkoi kiukuttelu... saviolle käytiin vielä housupino pikapikaa heittämässä ja sitten mulla olikin jo aika kiukkuinen tyttö kotiin vietävänä. äkkiä vähän iltapalaa ja pikaiset suihkut. tyttö simahti yöunille kuin saunalyhty.

yöllä ella heräili monen monta kertaa kiukkuamaan ja mä olin jo tosi kiukkuinen itsekin, kun olis ollu aika kiva nukkua.. aamuyöstä nappasin tytön viekkuun ja sainkin siihen sitten melkoisen lämpöpatterin :( kuumehan sille typyllekin oli sitten noussut..
aamulla leevi nousi isin kanssa joskus kasin aikaan ja me tytöt jatkettiin unia kymppiin. kyllä väsytti makoisasti. ellalla oli aamulla kuumetta 39 :( ja aivan oli raasu töttöröö. makasi vaan sohvalla.

mä siinä puuhasin aamutouhut, katsoin samalla pientä taloa preerialla ja laitoin ruoan uuniin. ella nukahti unille ja me lähdettiin sit leevin kanssa sonja mummoa moikkaamaan. poitsulla on aivan hirveen kuuloinen yskä, tosi pahalta siis kuulostaa!! :( kuumetta ei ole enää eilen eikä tänään ollut, mutta tuo yskä on hirmuinen ja vähänkin jos leevi hyppii tai touhuaa enemmän, alkaa vinkuminen ja rohinat.

ella oli juuri herännyt kun me kolmen aikaan oltiin kotona takaisin. syötiin ja mä kaaduin ellan kanssa taas sohvalle pötköttelemään. koko päivän tytteli vaan pötkötteli ja illasta otti taas uudet tirsat. leevi puuhasi koko päivän puuhakirjojen parissa! se jaksaa niitä tehdä siis monta tuntia putkeen :) hyvä vaan, että kärsivällisyyttä ja mielenkiintoa löytyy!

me katseltiin ellan kanssa illalla missikisoja, leevi leikki huoneessaan. välillä kävin pyykkihommia tekemässä. vähän oli sellainen sunnuntai fiilis, löhötytty vaan :) sallittakoon sellaisetkin päivät, vai mitä?! :)

leevi oli aamulla muuten hyvin iloinen kurkatessaan tyynyn alle; siellä oli 2 e kolikko ja hammaskeijun tähtihilettä ;) sanoi poika ostavansa rahoilla uuden puuhakirjan.

ja mä olin iloinen kun kävin vaa´alla aamulla :) mullahan oli tossa n viikko sitten paino pompannut muutaman kilon ylöspäin kaikesta rehkimisestä ja muusta huolimatta. no nyt oli paino sitten laskenut hiukan allekin siitä mitä oli viikko sitten ollut, hih! oliskohan ollu "se aika kuusta" vai mistä johtu tuo äkillinen nousu, mutta hyvä kun nyt on tuo nousu pudonnut + vähän lisää :) mä oon kyllä sitä mieltä, että parempi kun vaan tippuu hitaasti, ei kiirettä mihinkään :) ja kun oon päättänyt että en niinkään tuota vaakaa seuraa vaan omaa oloani ja vaatteista sen sitten parhaiten näkee!!

janne tuossa väsää herkkuja yöksi; super bowlia meinaa katsella, saa nähdä jaksaako aamuun saakka. hää jääkin lasten kanssa huomiseksi kotiin ja mä sitten tiistaista lähtien.. käväsen huomennä ellan viemässä puolilta päivin lääkäriin, sillä kun on vissii nyt sit hiiva iskeny :( ja ehkä samalla juoksen vero modasta ostaa varauksesta sen samaisen neuleen mustana jonka eilen ostin vaaleana :) mulla on iltavuoro, joten aamulla saa taas nukkua pidempään. ilta meneekin sitten töissä työillassa..

kuulin tossa loppuviikosta ja viikonloppuna muutaman "uutisen" jotka ovat hymyilyttäneet kovin :) vähän on ollut sellainen fiilis, että "mitä mää sanoin tai mitä mun ois ehkä pitäny sanoo" :)

Ei kommentteja: