12/17/2007

viikon päästä jouluaatto!! :D maanantaita siis elellään..

viikonloppu tuli ja meni, vauhdilla kuten tavallista :)

lauantaina käytiin lasten kanssa aamupäivällä sonjan luona. sieltä vietiin leevi isin kanssa kotiin pelailemaan Unoa ja me tytöt lähdettiin pitkän listan kanssa prismaan ostamaan jouluruokia :) mukavasti meni, kaikki saatiin hankittua mitä pitikin ja mummikin siellä nähtiin. sovittiin, että meidän ei tartte tuoda aattona kuin jälkkäriruoaksi hedelmäsalaattia, äiti vatkaa kermatkin :) ihanaa päästä äitin patojen ääreen, siellä on niin hyvät ruoat!! :) vaikka kyllä tarjouduttiin vaikka iso kinkkukin ostamaan, mutta he haluavat nyt laittaa ja tarjota.

kotona syötiin ja puoli kuuden aikaan pakkauduttiin autoon ja ajettiin hesaan katsomaan jouluvaloja ja stoccan jouluikkunaa :) oli ihanan nököistä ja lapset tykkäsivät ikkunasta kovin, samoin minä :) ulkomaalaisia turisteja oli paljon ja ihan kun ei olis suomessa ollukaan, ilma oli ihana ja tunnelma samoin!
kotona iltapuuhien jälkeen, kun lapset olivat untenmailla jo, mä lähdin miian synttäreillä piipahtamaan. vaille kymppi olin siellä ja puoli kaksitoista jo kotona. janne nauroi, että ei se nyt ihan tasan tarttenu olla vaikka niihin aikoihin olin lupautunutkin kotiutumaan :) olipa ihana tulla kotiin! vaikka oli kiva kuunnella toisten juttuja, mutta jotenkin teki mieli olla koko ajan muualla; kotona näpertelemässä kynttilän valossa ja joululauluja kuunnellen... ;)

sunnuntaina lähdettin lasten kanssa aamupäivällä saviolle mun vanhempien luokse. siellä on jo remppa valmis ja kaikki kunnossa :) tosi hienon näköistä on, vaikka äiti sanoikin ettei hän kotiudu ollenkaan :) onhan se outoo kun on tilaa ja avaruutta :) kahviteltiin ja lapset leikkivät. mä kirjoittelin isukin firman joulukortteja.
puoliltapäivin mä kävin heittämässä lapset kannistoon kepalle ja penttipapalle ja menin ostamaan viimeiset joululahjat! nyt ne on kaikki hankittu, jes! ostettiin vielä leeville ja ellalle paketit, kauko-ohjattavan ja maalaustelineen lisäksi :) ella saa pukilta kovasti toivoman hiustenkuivaajan ja leevi legon pelastuslautan. kummitytöllekin hain nukkekotiperheen lisäksi siihen nukkekotiin sohvakalusteet ja pienen kirjahyllylipaston. nyt ei tartte lahjoja enää miettiä, paitsi jannen tietty :) hommat siis hyvällä mallilla! :D
illalla paketoin noi loputkin lasten lahjat, myös duunikavereille ja mun serkuille menevät korut saivat kääreet. vielä puuttuu muutamasta paketista sellofaanit.. saiskohan tänään veilä aikaiseksi..
eilen olin myös kepan kanssa laulamassa kirkossa kauneimpia joululauluja, oli ihanaa ja muutama kyynelhän siellä vierähti :)

eilen päivällä leeville nousi melkein 39 kuume ja poika oli aika tööt :( yöllä ella heräsi kurkkukipuun ja oli sekin aivan kuuma kun siinä mun viekussa sitten torkuttiin. ei sinä mun tullu kovinkaan nukuttua kun piti vuoron perään lapsia helliä ja hoivata, aamulla viiden jälkeen väsytti melkoisesti.. onneksi oli aamuvuoro ja pääsin jo yhden aikaan livahtamaan kotiin päikkäreille. täällä lapsetkin nukkuivat juuri, joten mäkin käperryin sohvalle. ellalla oli päivällä miltei 39 kuumetta ja ääni oli yölläkin ihan kurkunpään tulehduksen kuuloinen..

hetken torkuttuani aloin paistamaan hiukan joulutorttuja, oli pyykki ja tiskihommaa.. liljan ja helgen joululahjat paketoin ja leevin päiväkodissa tekemä kortti pääsi siihen mukaan. poika oli jo hoidossa sanonut, että tämän kortin haluan lähettää iisalmeen ja isillekin siitä yksi ilta muistutteli :) jannen kaveri aki tuli kylään, kahviteltiin. mä laitoin lapsille ruoan valmiiksi ja lähdin kaupungille. kävin postissa viemässä sen iisalmen paketin ja sieltä sitten ruokakauppaan; nyt on sitten meidän pikkupossu, vajaa kolmekiloinen juhlakalu ostettu! enää puuttuu muutamat ruokajutut..

nyt pitäs mennä leevin huomiset joulujuhlavaatteet katsomaan, itselleni ja pojalle. mä värjäsin eilen mun yhdet harmaaruskeet caprifarkut tumman ruskeiksi ja hyvin onnistu :) joten nyt mulla on taas uudet pöksyt :) ehkä ne laitan huomenna, vai hameen.. menen pähkäilemään.. kummitätinikin sai valmiiksi mun pitsiboleron ja kun vähän siivoskelin illalla tuota vaatekaappia niin löytyihän sieltä kaikkea kivaa unohdettua :)
ella ja isi jäävät huomenna kotiin sairastamaan, leevi käy vaan juhlissa ja sekin tulee sitten kotiin potemaan, mä heitän sen kotiin ja menen itse takas töihin. kolme päivää kun jaksais vielä, niin sit alkais 12 päivän loma!! ihanaa! :)

Ei kommentteja: