12/09/2007

Joulu tulla jollottaa... :)

kahden viikonpäästähän se jo onkin :) meillä täällä on koti kuusta vaille joulukoristeissa, tunnelma on jouluinen ja joulupuuhia olen väsänny lasten kanssa ja itsekseni, ihanaa! yhtä lahjaa uupuu, että kaikki on hankittu, omatekoiset lahjat on viimeistelyä vaille valmiit, lasten tekemät joulukortit on postitusta odottamassa, joulunajan ruokaostoslistaa olen väsänny..

tähän hetken taas, tai oikeastaan viime viikkoon; töissä oli tosi leppoista ma-ke, vähän lapsia ja paljon hoitajia :) tiistaina vietettiin suomen 90 v juhlia ja kaikki oli niin kauniisti pukeutuneet :) mullakin oli oikein prinsessan pitkä juhlapuku päällä :) keskiviikkona mä lähdin jo yhentoista aikaan lasten kanssa kotiin. lapset olivat käyneet tikkurilassa tanssiteatteri raatikossa ja hauskaa oli ollut :) ella oli uskaltautunut lavallekin roolijuttuihin ja oli nauttinut kuulema täysin sydämin, leevi oli ensin hiukan katsellut, mutta rohkaistunut hänkin sitten lopulta oli :) myöhemmin käytiin ellan kanssa ruokaostoksilla ja mä kävin ostaa ninalle 30 v lahjan ja meille kotiin ihanan tuikkuamppelin Tiian Verannasta :) yöllä ella pieni alkoi oksentamaan :( kolme kertaa tyttö onneksi vaan oksensi.. voi toista :( päiväkodissa tuota tautia on hirveesti liikkeellä..


torstaina kyläiltiin leevin kanssa, ella ei onneksi enää oksentanut, selvisi vaan sillä yöllisellä. päivällä mä väsäilin kuivatuista appelsiineista koristenauhoja sisälle ja ulos, laitoin pipareita keittiön vanhaan ikkunaan roikkumaan ja odottamaan kuuseen pääsyä.. illalla kävivät ensin anoppini ja appiukkoni ja myöhemmin mun vanhemmat tulivat glökille ja juustoille, pipereille ja karjalanapiirakoille. oli mukavaa. katseltin linnan pukuloistoa.


perjantaina mä lähdin yksin aamusta junalla helsinkiin naisten joulumessuille vanhaan satamaan :) oli hirveesti väkeä ja paljon käsintehtyjä ihanuuksia, paljon oli sellaistakin, että mielessä kävi; osaan tehdä itse, mummi osaa tehdä ;) ihania ideoita tulvi! ellan anna-vauvalle ostin ihanat pienet villasukat ja tumput ja leeville ostin kirjain/sanapelin. molemmat tykkäsivät tuliaisista. illalla janne lähti pikkujouluihin hesaan ja me mentiin lasten kanssa rossoon syömään. käytiin sonjalla kyläilemässä ja myöhemmin illalla mä väsäilin vielä eteisessä heidille tikapuita tuparilahjaksi :)


lauantaina naapurin joel tuli puoli kympin aikaan leikkimään. vaille yksitoista lähdettiin lasten kanssa kepalle ja penalle. mä vein sinne muutamat liivimekot malliksi, kun mummi alkaa nyt tekemään mulle niitä uusia liivimekkoja :) jos jouluksi saisi sen helmikirjaillun päälleen ;) illalla mä lähdin itsekseni ensin ninan yllätys 30 v kekkereille. oli mukavaa vaikka en oikein tuntenut kaikkia juhlavieraita :) muutaman tunnin olin siellä ja sitten vauhdilla heidin tupareille. siellä oli meno jo vauhdissa ja mä olin ainut ihan selvä :) sain paljon kehuja risujutuistani ja uusia tilauksiakin sateli, niistä on kuitenkin parempi neuvotella vielä paremmmin, kun mieli on kirkas ;) ysin jälkeen mulle riitti ja lähdin kotio :) kotona kynttilän valossa ja joululauluja kuunnelleen huovuttelin sydämiä (märkähuovutuksella), niitä laitan sitten joko kuuseen tai johonkin muualle roikkumaan :) maalasin myös korulahjoja valmiiksi..

tänään aamulla heräsin kellon soittoon kasilta. nousin ja pian lapsetkin nousivat. joulukalenterit taas aukaisivat ensimmäisenä ja tontun tuomana oli tänään ihanat "olkihiiret" - joulukoristeet :) aamupuuhien jälkeen mä lähdin saviolle mun vanhempien luokse auttamaan tavaroiden laittamisessa kaappeihin. kolmisen tuntia mä siellä olin ja uurastin ja kyllä tuli muutto mieleen :) mä sain mukaani muutamat tosi hyvät kattilat (mm. kunnon puurokattilan), hyvän reunallisen paistinpannun, ihanan lasipullon ja -purkin, johon kotona laitoin kankaasta kannen ja juuttinarulla kiinni :)
lasten kanssa lähdettiin vielä ostoksille cittariin ja anttilaan; piti ostaa rotan loukku, kun vintillä joku rapisee ja pitää selvittää mikä.. yöks :( ostin myös itselleni turkoosin vaatevärin ja värjäsin illalla kaksi valkoista tunikaani :) sonjalle mentiin kahveelle ostosten jälkeen. lapset osasivat käyttäytyä tosi nätisti koko kauppa- ja mummolareissun ja kehuinkin oikein kovasti!! oikeastaan koko päivä on mennyt tosi hyvin :) ihanaa välillä näin :) viime visiitti sonjalle päättyi mun ja leevin painiin mummon eteisessä.. poika rauhoittui vasta kun tosissaan pidin holdingissa hiki virraten, sitten halittiinkin ja leevi sanoi että rankkaa oli :) voi toista! :) tänään vielä tossa nukkumaan mennessä kehuin poikaa kun oli päivä mennyt niin hyvin, itsekin oli sitä mieltä :)

tossa nyt illalla leevi kirjoitteli joulupukille kirjeen; listattiin leevin ja ellan lahjatoiveet :) kirje laitettiin odottamaan yläaulaan tontun joulukalenterin viereen tontun yöllistä visiittiä :) leevi niin kieli keskellä suuta sitä kirjettä kirjoitteli ja jos tuli virhe niin varmisti, että pukki varmasti ymmärtä mitä tarkoitti :) ihana :)

nyt lapset simahtivat yöunille, kello lähenee kymppiä ja meillä on sauna lämpiämässä... iltapalaa saunan jälkeen ja sohvalle uusinta tilaa ja strömsötä katsomaan, ehkä niissäkin on jo joulun tunnelmaa :)








Ei kommentteja: