10/18/2007

torstai huomenta :)

yö meni vähän yskiessä ja kurkusta irtosi jotakin.. :/ nyt olen tässä aamupuuhien lomassa lipitellyt tiikerin päiväunta ja kurkku tuntuu paremmalta, yskiminen vaan ottaa tuonne jonnekin.. kello on nyt puoli seiska ja janne tekee lähtöä töihin, lapset vielä nukkuu ja mulla jauheliha paistuu hellalla..

eiline ilta olikin mun osalta virtaa täysi, ja kun sitä kerran oli niin olihan se hyödynnettävä :) mun vanhemmat tulivat siis viiden hujakoilla kylään. oltiin just syöty. mä nakitin äiteen heti hommiin; vietiin korillinen paperiroskaa roskikselle, takapihalta saavillinen puutarhajätettä roskiin sekä jätesäkillinen kuivuneita oksia sinne myös, saavi käytiin asettelemassa pumppusuihkun päälle talvisuojaksi.. nyt on nuokin hommat tehty, jotka odottivat tekijäänsä jo jonkin aikaa :)

lapset kävivät vähän kierroksilla kun mummi ja ukki oli kylässä :) leevi halusi näyttää painiotteita mun kanssa ja mut selätettiin 6-0 :) ella oli aivan mahdoton, riekkui ja rymysi, ei kuunnellut ei totellut.. eli tyypillistä pimulle kun jää päiväunet väliin :) kyllähän ne taas iltapäivästä siellä sängyissään kävivät rauhoittumassa ja leevi siellä hienosti lueskelikin hissukseen, mutta tämä tyttö pitäis pultata sänkyyn, jotta hän siellä paikallaan pysyis :) meikäläisen äänijänteet olivat taas eilen koetuksella muutamaan kertaan ja uhkaus, lahjonta ja kiristys oli päivän motto :) vitsi vie kun leikkivät välillä niin kivasti ja yks kaks on hirvee riita päällä ja mä kun en aina jaksa kivuta ylös vaan huuudan ja mesoa täällä alhaalla, niin kauan kunnes huomaan ettei siitä ollut taas mitään hyötyä ja ylös on kuitenkin kivuttava :) ja että se ärsyttää kun kaikki tavarat pitää ainakin sitten siinä hösellysvaiheessa (kun olis hyvä mennä unille, mutta kun ei enää päikkärit maittais, mut leikkikään ei sillä hetkellä oikein suju..+kyllä sitä on sitten muutenkin) repii lattioille! meikä saarnaa siellä, että KERÄTKÄÄ entiset pois kun aloitatte uutta, tai mä tuuun sit jätesäkinkaa... uhkaus, lahjonta, kiristys :) ehkä ne sen joskus muistaa :)

no kun mun vanhemmat sitten puoli kasin aikaan lähtivät niin lapset rauhoittuivat onneksi vielä leikkeihin. mun olis niin tehny mieli ruveta jumppaamaan tunniksi, mutta janne kielsi ehdottomasta! no kai mää sen tajuun ettei heti piä alkaa rehkii ku on ollu kipee.. höh. no tartuin sit pölyrättiin ja pyyhin koko huushollin, sen perään luuttusin lattiat ja pesin vessat, ja kukatkin kastelin, kun äitee väitti ettei ne ole ainakaan kuukauteen nähneet vettä :) vitsi, että oli tehokas olo ;)

lapset simahtivat aikasta hyvin ysin jälkeen unille ja mä painuin jannen perässä vasta vaille kaksitoista, kun olis vieläkin ollu virtasta jäljellä! sitten vaan pyörin ja hyörin aikani ennen kun uni vihdoin voitti..

leevi oli muuten eilen aamulla ihan ihmeissään, kun hammaskeiju oli tuonut tyynyn alle kaksi rahaa ja karkkiaskin, ja oli keijulta jäänyt perään vielä tähtisadettakin!! :D poika tuumasi heti että täytyy soittaa isille! ja kun isi ei vastannut niin piti soittaa mummille :) illalla poika kirjoitti lapun; hammas meni vahingossa masuun t. leevi :D ja se olikin kumaa kun lapun tilalla oli nämä kaikki yllärit :) suloinen <3

tästä se lähtee taas päivä käyntiin. toivottavasti tauti on nyt voitettu. illalla pitäs käydä pentikillä katsoo häälahja ja annille jotakin viemistä, kun sillä on lauantaina tyttöjen ilta, kaamoksen karkottajaiset ;) menen sinne autolla niiden jannen kaverin häiden jälkeen, tai yritetään päästä kuuden aikaan sieltä livahtamaan, jotta mä pääsen karkottajaisiin :)

mukavaa päivää! palailen ehkä illasta.

Ei kommentteja: