7/15/2007

lauantai

olipas ihana nukkua kotona! aamulla heräsin puoli kasin jälkeen, kun molemmat lapset oli pystyssä. vielä olisi hiukan väsyttänyt, mutta reippaasti vaan aamupuuhiin niin loputkin unet karisivat simmuista...

kun oltiin saatu kaikille vaatteet päälle ja kämppä kuntoon niin lähdettiin keskustaan koko konkkaronkka. käytiin tiimarissa ostaa mulle vähän matskuja ja löysin alesta muutaman kivan lehden :) kaupoilta ajettiin vankilalle. siellä olikin jannen äiti tehnyt ruokaa ja päästiin heti ruokapöytään. lapset herkutteli kahvilla jätskiä ja ella oli taas sen näköinen, että maistui :) lotta-serkku vei tytön sit pesulle ja hienosti sujui! mä otin kahvin jälkeen vähän lepoa sohvalla, tai yritin, mutta lotta kiusasi niin en päässyt nirvanaan :) kotiin kun päästiin niin meillä oli kaksi kiukuttelevaa tenavaa matkassa ja ne pääsikin sitten suoraan päikkäreille. mä painuin ellan kanssa meidän sänkyyn ja nukahdin sinne pian itsekin reiluksi tunniksi. kyllä uni maistui! ja niin maistui lapsillekin. piti niitä vaille neljä käydä nostamassa pystyyn :)

sitten grillattiin. mä tein salaattia ja pilkoin ananakset grillattavaksi. sämpylää, fetaa ja lapsille makkaraa.. oli tosi hyvää ruokaa ja kyllä sitä ahdettiinkiin :) päälle maistu pienet ruokalevot.. seiskan aikaan lähdettiin kaikki käymään saviolla, äitin ja isin jääkaapista piti siirtää ruokaa pakkaseen.. ne kun oli tänään lähteneet varkauden mökille ja oli sitten se homma unohtunut tehdä. kukkia ei varmaan tartte nyt käydä heti kastelemassa.. käytiin heittää pinei ajolenkki siihen päälle ja sitten kotiin puutarhahommiin. oli kovin kasvaneet rikkaruohot mun mökkikäynni aikana.. :/ kauppakassillinen tuli roskaa kun siellä peppu pystyssä niitä noukin.. ella oli mun apuna kaivamassa multaa ja repimässä kaikke amuuta kun rikkaruohoa... :) laittoi ne sit hienosti mun apuna roskat pussiin ja leevi raijasi kassin takapihalle ja keräsi sieltäkin roskat :) iso poika! naapurin poika kävi pyytämässä leevin kanssaan leikkimään ja kohta ne olikin meidän terassilla pallottelemassa. tosi kivaa, että leevi on saanut kaverin ihan läheltä :)

lasten suihkun jälkeen mä autoin leevin alkuun ompelukuva jutuissa :) tykkäsi kovin eikä apuakaan joka välissä tarvinnut! näppärä poika! ella pelasi korttia olkkarin lattialla ja välillä syötiin iltapalaa.. vähän oli eripuraa kun piti nukkumaan mennä, mutta mä painun sit iltasasun luettuani pihalle risuhatun tekoon, joten en ollut kuulemassa jatkuiko kiukku sängyssäkin :) tunti meni hatun teossa ja yhentoista aikaan olin sisällä. leevi vielä huusi mut kerran luonaan käymään ja sitten simahti. mä koristelin hatun ja kahentoista jälkeen menin vasta suihkuun..

huomenna on kiva päivä tiedossa :D heitän lapset aamusta ysin pintaan kepa-mummille ja lähden yksin huristelemaan hämeenlinnan! menen ensin suskille aamupalalle ja puoliltapäivin suunnataan yhdessä metsänkylän navetalle ja kahvila leivintupaan :P sieltä suski heittää mut sit asuntomessuille! ihanaa kun pääsee ihan yksin rauhassa kiertelemään ja ihastelemaan!! suski hakee mut sieltä sitten vielä luokseen hetkeksi.

Ei kommentteja: