5/18/2007

VL päivä, ihanaa :)

aamulla leevi heräsi seiskalta ja mä nousin silloin myös. ei tehnyt tiukkaakaan vaikka ninan kanssa oli venähtänyt tän vuorokaupden puolelle :) aurinko varmaan tekee tehtävänsä, ihanaa!

leevi rupesi katselemaan lastenohjelmia ja mä meni naamutouhuihin alakertaan. ella heräsi vasta vaille ysi ja janne kömpi veille kymppi ylös. lapset söi aamupalaa ja sitten jo kovatsi odoteltiin riikkaa kylään :) lähdettiin lasten kanssa pikkupuistoon ja mä varasin mukaan lehden ja teekupposen. olipas ihana istuu siinä auringossa ja nautiskella.

riikka tuli puolenpäivän aikaan ja ensin tehtiin tupatarkastus, olihan tämä riikan ensi visiitti :) leevi sai sitten riikasta oivan pelikaverin; unoa ja puuha peteä pelasivat :) pelien jälkeen kahviteltiin. riikka lähti puoli kahden aikaan ja me lähdettiin lasten kanssa melkein heti ostoksille. ensin kurvattiin kukkatalolle ja kärrättiin kärryyn 100 litraa multaa :O, kevytsoraa, pelargonioita, tuoksu-jotain ;), orvokkeja ja muratteja. mummi ja ukki ovat sunnuntaina tulossa istutus hommiin ja siloin varmaan nuokin kukat pääsee ruukkuihin..
kukkakaupalta ajettiin linddexin kautta prismaan. seppälästä löytyi leeville kolmet kivat shortsit päiväkotikäyttöön ja yksi ihku kollaritakki, prismasta mä löysin itselleni uuden kesälaukun - ruskeakausi menossa ja myös laukun on oltava muuhun väritykseen sopiva ;) lopuksi tehtiin ruokaostokset. lapset jaksoivat tosi kiltisti olla koko kauppareissun ajan vaikka päikkärit jäi tältäkin päivältä nukkumati :) ihan olin ihmeissäni...
lopuksi käytiin heittämässä kaikki kamat kotiin isille purettavaksi ja jatkettin matkaa saviolle taisto-ukin luokse. mummi oli riennoissa ja lapset jäivät ukin tykö hetkeksi hoitoon, jotta mä pääsin vielä rauhassa lindexille hakee muutaman perus topin ja t-paidan. hienosti ukki oli lasten kanssa pärjännyt vaikka sitä vähän jännittikin :) ella oli ihmeissään ja sitä nauratti kovin, kun mä käytin sen eka lertaa elämässä puskapissalla mummin ja ukin etupihalla :) kokemus sekin!

kotona lapset jäi etupihalle iltapalalle eikä aikaakaan kun naapurin tyttökin tuli kotiin ja lapset siirtyivät sinne terassille leikkimään. me äitit jutskattiin siinä samalla ja mä puuhastelin hakemalla parkkiksen takaa isompia kiviä ja rajaamalla meidän hurjalta multa alueelta kivillä pienen alueen kuivakukille :)
kasiin saakka lapset leikkivät ja sitten piti lähteä jo suihkuun. sekin meni tänään ihmeen rauhallisesti eikä iltasadullekaan meno aiheuttanut suurempaa dramatiikkaa :) kerrankin näin! isikin oli koko illan sipoossa harkkapelissä, joten onneksi lapset olivat ihmisiksi :)

minä ihastelin vielä illalla henkalta ja maukalta tulleita leevin kesävetimiä, tosi kivoja paitoja ja makeita shortseja :) sellaisia haluaisin jannenkin itselleen hankkivan ;) soitin ennen ysiä vielä oman tilaukseni syksyn kuvastosta; neuleita, paitoja, hupparin ja kollarihousut, hame.. loppusummaksi tuli n 157 e... onneksi lasku tulee vasta elokuussa :) toisaalta tilaustakin pitää sitten odotella sinne saakka, mutta onpahan sitten heti syyskledjuja valmiina kun ilmat kylmenee :)


nyt tässä odottelen että isäntä palaa pelistä ja mä saan lähteä ninalle pihaa ihastelemaan, ihanaa! menee taas yövisiitiksi, mutta niinhän meillä aina :D