1/20/2010

ohrasarvia, tohveleita ja jatko-aikaa

tiistaina teki mieli tuoreita sämpylöitä. sairastuvalla kuumeileva pikku neiti toimi apukokkina. hyviä tuli ja kauppansa teki.

mulle maistui sarven kanssa tomaattikeitto. ruokapuolta olen ajatellut hiukan remontoida. lihaa pois. kasvista tilalle. kun olen kuullut tuosta niin paljon hyvää. onhan se itse kokeiltava. katsotaan kuinka käy. huuli pyöreänä seisoin kaupan soija-, linssi-, papu-hyllyillä. onneksi töihin sai tilata kasvisruokavaihtoehdon. se mulle sitten jatkossa, kiitos. tänään oli tarjolla kasvisperunalaatikko. nam. oli todella hyvää. olisiko vinkkejä hyviin kasvisruokakirjoihin?

mun isillä on synttärit tänään. keskiviikkona. tiistai-iltana valmistuivat isille tohvelit. vähän eriparia mutta rakkaudella tehty.

eilisen tiistai-illan kunniaksi ajattelin jatkaa muutama postaus alempana olevaa arvontaa muutamalla päivällä!! vielä ehtii siis mukaan. perjantain kunniaksi arvotaan voittaja!






3 kommenttia:

Päivi kirjoitti...

Oi miten namin näköisiä sämpylöitä, ja komeet on tossutkin!

Jonna kirjoitti...

Minä käytän aika paljon Vegaanin kasviskeittokirjaa, vaikka ohjeet onkin vegaanisia voi niitä soveltaa ihan hyvin ruokavalioon, johon kuuluu maito. Marianne Kiskolalla on loistavia kasviskeittokirjoja, oma suosikki on Papu, porkkana, hillopulla - Kasvisruokaa lapsiperheelle. Tuija Ruuskan Aurinkomaata on kehuttu ihan hirveästi, mutta omaan hyllyyn en vielä ole sitä saanut hankittua.

Soijarouhetta jos aiot käyttää jauhelihan asemasta niin mausta sitä huomattavasti enemmän kuin jauhelihaa niin maistuu hyvältä. Papuja on helppo lisäillä melkein ruokaan, kun ruokaan. Jos keitot uppoaa niin niihin papuja voi ainakin työntää joka kerta mukaan.

Mirka kirjoitti...

päivi; kiitos!

jonna; kiitos vinkeistä! kokeilin tänään makaroonia ja soijarouhekastiketta - yllätyin, hyvää tuli!