6/28/2008

menneellä viikolla kesäloman odottelua :D

ihan ens alkuun; New York, New York. oih. ette usko, että tämä mamma on onnellinen :D sain vihdoin jannelta myöntävän vastauksen, viisi vuotta hiostusta takana, haluamaani New Yorkin matkaan!!! :D äääääh! mä oon ihan ooooh ja aaah! ;) kai tässä pian pää sekoo kun miettii... :) pieni ehto matkassa on; mun täytyy saada sukulaisilta lentolipun hinta 30 v lahjaksi ;) onneksi veronpalautuksiakin tulee ja niistä on myös suuri apu :) mä oon viettänyt useamman tunnin tässä koneen ääressä ja katsellut netissä kuvia, selaillut hostelleja/hotelleja ja lentoja, haaveillut ja haaveillut :) kävin myös kirjakaupassa tilaamassa itselleni heinäkuun puolessa välissä ilmestyvän Tammen paksun New York matkaoppaan :D janne nauraa, että tulee mulla pitkä aika hehkuttaa ja odottaa, mutta mä oon päättänyt valmistautua hyvin :D
kaveri näytti mulle valokuviaan heidän Nykin matkaltaan ja mä niitä tippa silmässä katselin ;) ehkä mä täällä muutamaan kertaan kirjoitan aiheesta, ehkä?!? :D

ja arkeen; töissä oli melkoisen vauhdikas viikko; lapset lisääntyivät loppua kohden, onneksi oltiin edellisellä viikolla otettu rennommin :) tällä viikolla oli vielä kaikenlaista siivoushommaa ja järkkäilyä ja tietenkin uusille perheille soittelemista ja niiden vastaanottamista aloituskeskusteluihin. huh. perjantaina menin tosi aikaiseen töihin ja pääsinkin sitten puolilta päivin ja siitä oli mukava ajoissa aloittaa kesäloman vietto ;) lähdettiin duunikaverin ja hänen poikansa kanssa jäkeen puistobluesseille lasten konserttiin. ukkonen meidät yllätti ja piti sateen takia käydä ostamassa muutamat sateenvarjot.. onneksi sade lakkasi melko pian ja päästiin aurinkoon musaa kuuntelemaan. bändi oli hyvä ja lapset tykkäsi! mäkistä haettiin lapsille ruokaa ja siellä törmättiin mäkkipelleen, joka lasten suureksi hämmästykseksi taikoi siinä muutamat taijat ja lapset pääsivät avustamaan ;) oli siinä kummastusta kerrakseen kun köydestä tuli tikku ja kirjasta hävisivät kuvat ja värit :) kotona olikin sitten väsyä sakkia ja lapset simahtivat sohvalle, onneksi, sillä ulkona jyrisi ja salamoi aika tavalla...

lauantaina oltiin lasten kanssa aamusta kaupoilla. mä kävin ostamassa yhden turkoosin t-paidan lindexiltä. oli pakko.. tehtiin viikolla vaihtarit duunikaverin kanssa; se sai multa yhden paidan ja mä siltä aivan ihanan ruskean, jossa turkooseja kukkia ja pitihän siihen saada sopiva aluspaita, tietty! ;) prismasta ostin punaisen rahalippaan, johon alan säästämään kuukausittain pienen määrän rahaa, joka on sitten käyttörahaa siellä New Yorkissa ;) Suomalaisesta käytiin ostamassa lapsille läjä puuhakirjoja reissua varten ja tilasin samalla sen matkaoppaan ;) oli ihanaa kun myyjä kyseli, että millonkas olen matkaan lähdössä, että ehtiikö hän sen mulle vielä tilaamaan :) olin vaan, että ei oo niin kiire, ehtii hyvin tilata! :D
sonjalla käytiin lasten kanssa kahvittelemassa ja mä tein mummolle yhden punasävyisen rintakorukukan. sain viikolla myytyä kahdelle duunikaverillenikin noita virkattuja rintakoruja. mukavaa. kiinnostusta oli :)

viime viikolla kävin hakemassa äiteeltä ompelukoneen lainaa ja väsäsin sillä yhtä mekkoa, tai siis kolmesta mekosta tuunasin yhtä mekkoa :) omepeluinnostuksen saattelemana tein myös pienen farkkupussukan vanhoista farkuistani ja siitä tuli niin soma :) joku aika sitten kävin mummon koneella ompelemassa kahtiin capreihini kivat pitsit lahkeisiin, pienellä hommalla kiva muutos ;)

loppuviikosta käytiin ellan kanssa kampaajalla. mulla oli leikkuuaika, mutta anne ehtikin ottaa ellankin vielä käsittelyyn :) hirmuisen ihanan söpö ellan hiuksista tulikin, sellainen tosi lyhyt otsis ja polkka takaa, ihana! <3 multa pätkittiin vain kuivia pois. törsäsin myös hiuksiin jätettävään hoitoaineeseen..

ostin muuten joku aika sitten pomolta aivan ihanat Pradan tennarityyppiset nahkakengät! aivan ihanat! ja hinta ei päätä huimannut; sadankolmekympin kengistä pulitin 25 e :) olivat just sopivat tuohon terveeseen jalkaan, mutta vielä hiukan turvonnut vasen kinttu tuottaa vaikeuksia... janne kuitenkin kehoitti kengät ostamaan, joten olihan se pakko ;) sulloin kengän kuitenkin yks päivä ostoksille lähtiessäni jalkaan ja "pienet" painaumat oli kintussa kun kotiin pääsin :)

tämä viikonloppu on nyt pakkailtu reissua varten, oon siivonnu, pessy pyykkiä ja silitelly vaatteita. ihanaa! eilen lauantaina soittelin Liljalle ja sovittiin, että tehdään sitten joku päivä pieni kirppiskierros iisalmessa ;) oih. musta on niin ihanaa lähteä sinne!! päästään taas annukan luokse sinne maaseudun rauhaan! odotan niin kovin, että pääsen sinne terassille kiikkustuoliin lukemaan ja virkkailemaan :D lapsetkin viihtyy siellä niin hyvin, voivat telmiä ja puuhastella, katsella lehmiä ja haistella navetassa ;) virkkuujuttujen lisäksi olen pakannut mukaan rautalankajutut, huovutusvillaa ja läjän sisustus ja käsityölehtiä ja tietty Pienen lankakauppa-kirjan ;)

lapset ovat olleet tosi toukukkaita ja ihania, jotenkin vaikuttavat molemmat niin isoilta jo. nyyh. toki ovat kiukutelleet ja olleet "eivät niin ihania", mutta mukavasti on mennyt suurimalti osin. välillä tosin huomaa, että on päiviä jolloin kaikilla on pinna "pikkuisen" tiukalla... :) leevi oli tän kuluvan viikon ryhmänsä kanssa eskaritilassa ja on kyllä outoa :) ihan kumma, että se pieni poika menee syksyllä jo eskariin.. mä en jaksa uskoa enkä haluakaan, ainakaan ihan vielä :) ella siirtyy hitusen myös kauemmaksi äidin helmoista, tiikereihin.. on sitten jopa eri vessa päivittäin päiväkodilla käytössä ;)

mutta nyt ajatukset pois työpaikalta ja hoitojutuista, nyt ollaan neljän viikon KESÄLOMALLA, mahtavaa! aurinkoa vaan kehiin, kiitos!

palailen kertomaan kuulumisia iisalmesta käsin! moi vaan!

halit.

Ei kommentteja: