1/05/2008

lauantaina shoppailua, kyläilyä ja kuntoilua :)

eilinen ilta meni kotosalla. töistä tultuani imuroin huushollin, eteinen täyttyy joka päivä kivistä, gggrrr! leevi sai joelista taas kaverin itselleen ja ella piti mulle seuraa. isi oli harkoissa. ilta meni ihan sitten löhöillessä ja leffaa katsoessa, varsin mukavaa :)

aamu alkoi vaille ysi kun leevi heräili leikkimään. kyllä uni maistui! sitten vaan pyykkihommiin.. aamutouhut ja puuhat tehtyämme lähdimme lasten kanssa lindexille :) siellä lapset saivat aivan rauhassa katsella koko ankkalinnan joulu -elokuvan kun mamma vähän kierteli ja sovitteli vaatteita :) tosi huonosti on mitään tarjolla, samat vaatteet on roikkuneet jo ennen joulua tangoissa.. täytyy katsella henkan ja maukan kuvastoa taas :) ostin kuitenkin farkut ja mukavan neuleen, jossa iso poolokaulus. ettei nyt ihan turha reissu ollut :)
lindexiltä mentiin sonjalle, tai lapset meni, mä lähdin vielä kiertämään seppälän ja samalla reissulla tein ruokaostokset prismassa.. sitten meninkin sonjalle päiväkahveelle :) soiteltiin leevin päiväkotikaverin äidin kanssa ja sovittiin että leevi menee sinne leikkimään iltapäiväksi. puoli neljän aikaan oltiin kotona, mä heitin ostokset ja vaihdoin vaatteet ja site lähdettiin.

vietiin ellan kanssa leevi ja jatkettiin matkaa saviolle. mä kävin taas polkemassa kuntopyörällä :) oli niin vauhti päällä, että polkasin 30 kilsaa :D noin tunnin verran meni aikaa. kahdenkympin kohdalla meinasin, että jos viisi lisää ja sitten sen viiden jälkeen tuntu niin hyvältä, että oli mentävä vielä toinen viisi :) äiti vaan kävi välillä katsoo kun mä hoilasin Jippua, Laura Pausinia ja Irinaa Mp3 soitinta kuunnellen :) ella kantoi taas äiteelle paprua, ja mummille vaan tuumasi että äitiltä tippuu hiki :)

ella sai mummilta mun vanhoja nukkeja; kaksi niistä olin itse tehnyt, joten tunnetta löyty :) yksi nukeista on mun mummin vanha nukke, jonka mä oon saanut sitten omiin leikkeihini pienenä <3 ellalle en sitä nukkea kuitenkaan enää antanut vaan laitoin nuken olkkariin tuolille istumaan ja katselemaan :) en raaski.. on niin vanha ja "arvokas". sanoin että ella saa sen sitten itselleen isona koristeeksi :) yksi kaalimaan kakarakin pussista löytyi ja muutama Teemu-nalle, pääsivät heti neidin huoneeseen ja leikkeihin mukaan. tyttö oli innoissaan uusista vauvoista :)

kotiin päästyämme tein heti pizzaa. olikin kaikilla jo kova nälkä. myöhemmin lapset halusivat taas kumpikin ammeeseen = molemmilla ollut vauva-ajan amme, joten on tosi suuren suuri ;) nyt kello on taas kymmenen ja taisivat juuri simahtaa unille, hiljaista ainakin on..

piti muuten kertoa yksi episodi viime viikolta; ella yks päivä mun hakiessa sitä hoidosta kalautti mua lapiolla, otin lapparin pois ja tyttö suuttui, ei pyytänyt anteeksi, halasi kyllä. kotona illalla meillä tuli eripuraa lelujen siivoamisesta, kun tytöllä oli kiire kylpyyn.. mullakohosi ääni ja tyttöä harmitti, nappasi pienen vauvansa kainaloon ja alkoi itkemään; "ei mitään hätää kulta pieni, äiti pitää susta huolen!" ella sanoi pienelle nukelleen. mä olin aivan että NYYYYH ja nappasin tytön syliini <3 itku yltyi ja tyttö siihen heti perään, että "anteeksi äiti kun mä löin sua sillä lapiolla päiväkodin pihalla!!" voi toista. autoin ellaa sitten siivoamaan huoneen ja kun hommat oli tehty, sain kehut; "sä olit äiti tosi hyvä apulainen, oon susta nyt tosi ylpeä" :D

Ei kommentteja: