10/01/2007

kampaajaa ja tehojumppaa

taas on maanantai, sateinen sellainen, pulkassa. aamulla kummasteltiin jannen kanssa kuuden jälkeen kovaa ukkosta. satoikin aika lailla kun lasten kanssa lähdettiin poli kasin aikaan päiväkodille.

päivä meni hommissa, meiltä on aikasta paljon väkeä, niin lapsia kuin aikusiakin pois kaikenmaailman pöpöjen takia. aamsuta vedettiin duunikaverin kanssa lauluhetki koko talolle ja hienostihan se meni, mä rimputtelin hiukan kitaraa :) päivällä oli ryhmän palavari. niin ja yksi äiti ihasteli mun pukeutumista tänään; Sanoi seuranneen, että mä pukeudun tosi kivasti, erilailla ja kyseli mistä hankin vaatteeni :D lindexin vakioasiakas, vastasin ;)

vaille neljä lähdin lasten kanssa kotiinpäin. onneksi olin eilen illalla tehnyt ne jauhelihapihvit valmiiksi, oli enää perunoiden kuorinta ja muusin teko. mä muuten eilen aloitin tota eteisen rojukaapin siivousta puoli yhdentoista aikaan ja janne kummasteli ajankohtaa :) sanoin, että silloin on tehtävä kun intoa löytyy :) jäi vielä muutama hylly setvimäti..

kotona leevi hiukan pelaili tässä koneella ja ella katsoi my little ponya dvd:ltä, se tykkää niistä kovasti :) lasitoin lapsille ruokaa ja valmistauduin kampaajalle menoon viideksi. jane kun tuli niin mä melkein heti lähdin.
oli tosi ihana mennä taas sinne leikeltäväksi :) jutskattiin käsityöjutuista, molemmat kun ollaan niihin hullaannuttu ja siitä riittää juteltavaa :) puoli kuuden aikaan olin valmis ja menin ruokakauppaan ahjontorille.

sitten vauhdilla kotiin tekemään huomista ruokaa, lasagnettea. laitoin samalla myös lapsille iltapalaksi mannapuuroa ja kiisseliä ja se maistui molemmille kun olin ne ensin suihkuttanut iltapesulla. puoli kaisn aikana lapset olivat syöneet ja mä annoin niille yllärinä kirjakerhosta tulleen muumin äänisadun ja sitä klähtivät sitten kuunetelemaan kun mä lähdin puolen jälkeen tehokiinteytykseen.

oli melkoisen rankka treeni taas, hih! otettiin nyt painot mukaan juttuihin ja kyllä tuntui!! nyt kello lähenee puolta kymppiä ja muistin juuri, että leevillähän on huomenna kannelmustkari ja paini, joten täytyy mennä laittaa kamat valmiiksi ettei aamutohinoissa unhoitu.. iltapalaakin tekisi mieli..

jumpasta kotiuduttuani menin lasten luona käymään, olivat jo sängyissään. ella pyysi, että laulaisin jotain ja tuiki tuiki tähtönen oli toiveissa ja äitihän lauloi, monta kertaa :) tytön silmät lupsuivat kovasti, mutta kun leevin luokse lähdin jutskaamaan niin itkua tyttö siellä tihrusti, kysyi sattuuko - ei - harmittaako - joo.. vastausta en kyllä saanut, että mikä harmittaa, mutta lupasin tulla pian uudestaan viekkuun.. leevin kanssa katseltiin vielä tovi vanhoja valokuvia ja muisteltiin vanhaa kotia.. ihasteltiin kun sisko oli pieni ja söi vielä pullosta :)

Ei kommentteja: