9/12/2007

lastenkaa uintireissu+15 kilsaa kuntopyörällä=rättiolo

kello lähenee yhtätoista ja mä oon kuitti!

aamulla väsytti melkoisesti kun kello soi viiden pintaan, mutta kyllä siitä sitten piristyi taas kun touhuihin lähti. lapset olivat herätessään innoissaan, kun kuulivat, että saisivat autokyydin hoitoon :)

töissä meni päivä leppoisasti; taas vähän lapsia paikalla ja mä olin valvomassa leevin ryhmän lepohetkeä ja sain herätellä oman mussukan <3 oli leevi taas ihmeissään, kun mä siinä silittelin ja nousikin tosi nopeasti :) ellaa jännäsin koko päivän; se kun yöllä puoli neljä heräsi kakalle, kakkasi heti hoitoon päästyämme ja 10 min siitä kakki vahingot housuun.. toivottavasti ei mikään mahatauti iske.. loppupäivä meni kakittomasti :)

töistä lähdin kahden jälkeen ja autolla paineltiin suoraan uimahallille! siellä mummi oli jo pulikoimassa. ella nauratti meitä, kun etsi mummi rusinapäätä :) mä kun menin sanomaan, että mummi on pian rusina, kun on odottanut meitä niin kauan vedessä.. hallin kassa oli haltioissaan, kun lapset tepastelivat kassalle; sanoi moneen kertaan, että missä kummassa olette olleet, kun on ollut niin ikävä :) leeviä haastatteli kovasti ja toivotteli hyvät pulikoinnit :D
enne altaaseen menoa leeville aiheutti kriisiä vessojen ilmastoinnit. mä sain kantaa huutavan ja kirkuvan pojan hallin puolelle vessaan ja kun pisii oli tullut ja oltiin vessasta ulkona, poika vasta rauhottui.. mentin takaisin suihkuhuoneeseen ja siellä yksi mummeli nauroi ja sanoi yarvitsevansa korvatulpat, toinen mulkoili mua pahasti "ja mitäs siellä vessassa tapahtuikaan"-ilmeellään.. olin kun en olis ollutkaan ja naureskelin kovaan ääneen leeville, että MIKÄ SIELLÄ VESSASSA NOIN PELOTTI... :)

uimassa meillä oli tosi kivaa!! :D ella meni enimmäkseen mummin mukana, ja se oli niin suloinen yrittäessään sukeltaa ja käydä veteen istumaan <3 ja ihan ite olis pitäny saada mennä... leeviä ensin vähän jänskätti, mutta melko pian se jo meni käsipohjaa ja polskutteli reunoilla! ehditin sukellusskabaa ja se ihan vahingossa alkoi sukeltamaan ja se olikin sitten nastaa hommaa! :D nauraa käkätettiin ja roiskittiin vettä! tosi kivaa oli! pian uudestaan! uintien jälkeen mentiin kahvioon ja lapset otti suklaa patukkaa ja pillimehut ja mä hörpin kevytlimuu.

sitten ajettiin saviolle. mä kävin kaupasta hakee lapsille kinkkukiusausta ja itselleni lohisalaattia ja sitten mentiin mummilla ja ukille syömään. siinä välissä kyllä etsin auton avaimia jo kaupan viinirypäleiden seasta - onneksi valkotakkiset eivät tulleet noutamaan, kun meikä siirtelee rypäleitä laatikosta toiseen..
syönnin jälkeen mua alkoi väsyttää tautisesti, mutta pakko oli hypätä kuntopyörän selkään! alku tuntu tosi rankalta ja aattelin, että jos nyt viis kilsaa menee.. vitosen kohdalla oli pakko jatkaa kymppiin ja sit ei luonto antanut periksi luovuttaa ja vedin 15 kilsaa puoleen tuntiin :) olo oli voittaja ja tosi rätti!

puoli seiska lähdettiin kotiin ja mun olo oli tosi poikki :) tein pyykkihommia, imuroin alakerran ja pyyhin vähän paikkoja, lapsille iltapaa ja kasin aikaan ne olikin jo sängyissään. sit me vaan jannen kanssa kölliteltiin ja katseltiin kaksi vikaa tehistä.. nyt nukkumaan! öitä!

Ei kommentteja: