8/19/2007

tosi mukava päivä takana! :)

aamulla janne lähti seiskan jälkeen junnujen turnaukseen ja me jäätiin lasten kanssa vielä nukkumaan. leevi herätteli mua vaille kasi ja ellakin sitten nousi. pedattiin sängyt ja lapset pukeutuivat ja jäivät ohjelmia katselemaan leevin huoneeseen. mä painuin alakertaan aamutouhuihin, kuten tavallisesti :) siinä aamupäivä vierähtikin kotona puuhatessa.

kahdentoista aikaan sonja ja kari tulivat leevin nimppareiat viettämään ja voi, että kun oli poiak innoissan kun sai legon roska-auton lahjaksi :) oli sitä kauan jo lego lehdestä ihastellut! kiitteli kovasti ja alkoi heti karin kanssa sitä kasaamaan! mä laitoin kahvia ja herkkuja. ella kovasti kertoi kuinka oli eilen joutunut hukkaan ja mummo ja kari kuuntelivat kauhuissaan meidän hurjasta valkkarireissusta.. ihan vieläkin puistatti...

puoli kahden aikaan lähdettiin kaikki samalla oven avauksella. kari ja sonja koteihinsa ja me lasten kansa porhalettiin autolla kannistoon, kepalle ja penalle. lapset olivat innoissaan pakanneet kassillisen leluja mukaan, halien ja suukkojen jälkeen painelivat leikkeihin ja mä lähdin asemalle.

menin junalla pasilaan ja siellä trehvattiin ninan kanssa messukeskuksen pääovilla :D nina lykkäsi mulle näytteilleasettajan läpyskän kaulaan ja sitten mentiin. aivan ihanat messut!! :D mä en voinu muuta kun huokailla siellä ;) voi sitä kauniin sisustustavaran määrää... olin joka osastolta veimässä jotain kotiin :) bongasin sieltä veicon osaston ja sinne mentiin ihastelemaan niiden kukkakoruja.. nina nauroi myyjälle, että mä olen oikea kävelevä mainostaulu, kun mulla roikkui messuillakin kaksi niiden kukkakorua kaulassa :) myyjä antoi ninan valita yhden ja mun yhden korun ilmatteeksi mukaan!! :D nina muru valkkasi juuri mun ihasteleman korun ja sujautti sen sitten mun kassiin messujen lopuksi! voi sitä murua, kun se on niin ihana! mä valkkasin puunvärisen kukkakorun ja nyt mulla onkin niitä kukkakoruja jo ainakin neljä plus saman sarjan sydänkoruja ainakin kaksi.. täytyy vissii kerätä koko sarja ;)
yhdeltä osastolta ostin huovutetun ruskean kukkasen, jonka saa pinssillä vaikka rintaan, sekin oli niin nätti ja heti tuli yksi idea omaan mietintämyssyyn :) lopuksi käytiin molemmat ostamassa ihkut kynttilälyhdyt koteihimme :) molemmat sorruttiin kahteen erikokoiseen lyhtyyn ja syyteltiin sitten toisiamme, kun mentiin hurahtamaan :) mutta kun olivat niin ihanat! oli pakko.. mä sanoin, että ei auta kun hattuja vääntää sitten taas urakalla ;) niin eihän sieltä messuilta olis saanu mitään ostaa... eli oltiin vielä kaikenlisäksi luvattomilla asioilla.. hui !:/ käytiin myös cattaus liikkeen osastolla ja siellä törmättiin itse tekijäänkin strömsöstä tuttuun naamaan ja mä olin ihan että iiiiik :) se esitteli meille tuotteitaan ja kertoi niistä vähän. kotona vasta tuli mieleen moni kymysys joita olis voinu kysyä.. siinä oli vaan niin hoppu :) lähdetyämme, olin ninalle ihan että haloo!! miksi ei vieny mua heti sinne osastolle ja tajusko se kuka toi siis oli ja voihan videtsi :)

keravalle päästyämme (junamatka venähti vähän rekolan ja korson vällissä tapahtuneen ikävän onnettomuuden vuoksi... yöks!) menin heti hakemaan lapset. siellä oli taas ollut tosi mukavat leikit :) olivat käyneet piknikillä kanniston puistossa ja hauskaa oli ollut. mummi sanoi ellan olevan aivan hirmuinen kiipeilijä, hurja tyttö :) pakattiin kamat kasaan ja lähdettiin kotiin. kotona tein ruikkarilämppärileipiä ja kaikille maistui oikein hyvin. lapset vein suihkuun ja tein pyykkihommia. syönnin jälkeen lapset saivat hetken leikkiä ja mä katselin samalla huomisia vaatteita valmiiksi. luin iltasaudn ja puoli ysi olivat lapset pedeissä. tulivat kuitenkin vielä molemmat alakertaan vilkuttamaan kun mä lähdin sauvalenkille.

lähdin tänään vähän eri lenkkiä tekemään ja oli tosi kivaa vaihtelua eri maisemat :) menin herkun ohitse kytömaalle päin, kalevan sillasta yli ja siitä kurkelantielle. kurkelantietä pitkin asemalle ja sieltä tunnellista radan ali ja kerrostalojen välistä porvoonkadulle ja siitä kotiin. loppumatkasta hölkkäsin ja oli tosi mahtava olo! keskustassa tuntui, että matkaa ois voinut vielä pidentää niin hyvästi kulki askel... olisin pidemmän lenkin tehnyt jos kello olis ollu vähemmän.. pikkasen vajaat 1½ tuntia olin lenkillä ja nyt on taas aivan mahtava olo! :D

janne meni taas jo nukkumaan ja munkin pitäs mennä, kun huomenna kello herättää taas puoli viiden aikaan.. lueskelin äsken huovutuskirjaa, ihania ideoita sain tänään ja haluaisin heti ruveta itse kokeilemaan ja ideoimaan! mietiskelin jannelle ääneen, että jos kahdenvuode päästä kun leevi aloittaa koulun niin jäisin kotiin vuorotteluvapaalle, laittaisin oman toiminimen pystyyn ja keskittyisin enemmän noihin käsityöjuttuihin... :) ellankin ottaisin vuodeksi pois hoidosta, tai pitäisin puolipäiväisenä muutamana päivänä viikossa.. janne ei täysin tyrmännyt! sanoi, että ota selvää rahajutut, katsellaan sitten ;)

joo mä taidan mennä sänkyyn haaveilemaan :) öitä!

Ei kommentteja: