7/17/2007

IHANA helsinki-päivä ja vähän katastrofin poikasta :)

aamulla olo oli ihana kun heräsin puoli kuusi. väsytti, mutta samalla olin innoissani; aurinko paistoi ja helsinki odotti :D laittauduin ja herätin lapset vaille puoli kasi. leeviä olisi vielä nukuttanut... nappasin vielä kaikkien muiden tavaroiden lisäksi lasten uima-altaan mukaan, jos vaikka helle hellii.. marja jo odottelikin meitä terassilla tulevaksi ja lapset jäivät suoraan aamupalalle. meikä lähti samantien asemalle, 8:18 lähti juna.

helsinki oli aurinkoinen ja täynnä turisteja, ihan oli kun ulkomailla :) ihanaa! kävelin kaikessa rauhassa espan läpi ihanaan tori kahvilaan, jossa tilasin aamupalan ja nautin sen merimaisemaa ihaillen ja menoa katsellen. sitten menin torin vilinään; ihanat ruoat tupksuivat ja toripöydät notkuivat hedelmistä ja vihanneksista :P tein monta kierrosta tavarapuolella ja jäin suustani kiinni yhden hoitolapset mummon kanssa, hän myi siellä puisia pampuloita ja koruja, aivan ihania! ostin siitä sitten kummitytölleni lotalle ja meidän pikku prinsessalle, ellalle, synttärilahjoja :) itselleni läysin myös "marimekon" ihanan "unikko" laukun, jossa valkoisella pohjalla beigejä kukkia ja aivan hurmaavan pellavaisen pussukan, jossa muistia kissoja ja virkatut kahvat :) nauroin myyjälle, että hurahdan aina kaikkiin ihaniin kasseihin ja olihan sekin pakko ostaa... ostin torilta vielä pari litraa mansikoita ja nipun porkkanoita.

ellalle löysin synttärilahjaksi myös ihania babyborn vaatteita anna-vauvalle! eräs torimyyjä myi aivan ihastuttavia mekkoja ja muita ja siitä sitten tehtiin mulle setti; aluspaitatoppi, alushousut, mekko, hattu ja töppöset 23 euroo. oli tosi suloiset :)
nyt naurattaa; mansikka myyjänä oli ulkomaalainen mies, joka sitten kyseli kovasti, että mihinkä matka nyt vie ja vielä ihan yksin ja sitä ja tätä... mulla meni heti jauhot suuhun ja hirvee selitys, että laspet hoidossa ja MIES töissä ja saa olla ihan rauhassa ja... JUST joo, on taidot ruosteessa, näemmä :D se varmaan olis halunnu vastuakseksi vaikka; juu ihan yksin täytyy mennä, sullakin varmaan on näitä hommia vielä joten et varmaan voi lähteä kaivaria mulle esittelemään ;)

kaivariin suuntasin siis seuraavaksi, Yksin ;) nousin mäelle ja istahdin aurinkoon herkuttelemaan porkkanoita ja mansikoita. rauhassa istuskelin ja nautin säästä ja maisemista. sitten tein PITKÄN kävelylenkin kaivarilta merelle päin ja siellä istuuduin nauttimaan jätskiä. matkani jatkui rantaa pitkin torille ja varmaan siinäkin tuli tunnin verran kävelyä. pitikin jo sitten suunnata asemalle. vaille kolmen junaan pääsin ja jalat oli aivan tohjona! :)

vankilalle ajoin syömään ja laitoin lapset valmiiksi. oli heillä ollut taas oikein mukava päivä; uintia, leikkiä, puuhaa ja touhua :) mummun ja ukin luota ajettiin suoraan mun entiselle duunikaverille ja vaikka lapset eivät olleet ennen nähneet niin leikit alkoivat heti sujua! tyttö on siellä leevin ikäinen ja toinen hiukan ellaa nuorempi, vuoden vissii :) juotiin kahvit ja herkuteltiin jätskillä, mansikoilla, vesimeloonilla, yms :P lasten leikki meni niin villiksi, että päätettiin sitten lähteä melko pian ulos leikkimään. vaille seiska lähdettiin lasten kanssa siihen kalevan kauppaan ja siitä se katastrofi sitten alkoi.. :)

tein siis jotain 80 e tai sillee ruokaostokset ja kun päästiin kassalle niin pankki korttia ei löydy mistään.. hymyilen vaan kassapojalle, että mitäs nyt?!? poika sanoi odottavnsa tässä, kun käyn kattoo autosta, ja jonoa oli sellianen kuus henkee... lapset jätin siihen ja painuin penkoo autoo, ei tulosta.. tuskahikihän siinä meinasi tulla ja paniikissa kun olin niin huitasin auton ovet lukkoon ja samassa kun ovi pamahti, näin avaimet penkillä!! voi grrrr, siinä vaihessa meinasi itku tulla... leevi ravaa ulos joku keksipaketti kädessä ja haluais sen ostaa!! "ethän sä voi kaupasta kamojen kanssa ulos tulla, joita ei ole maksettu!!" mä huusin.. palsin kanssalle, jossa tosi kiitollinen kassapoika mua odotti ja sanoin että anteeksi nyt, mutta mä en löydä sitä korttia! poika sanoi latovansa ostokset takaisin ja mä painuin uudestaan pihalle, ja soitin samalla marjalle ja villelle. tulivat sitten pian avaamaan sen oven. mä olin jo aivan hermarin partaalla ja pengoin vaan autoo, ei löydy! siis voi saakeli! ja ei kun vankilalle etsii, ei sielläkään! sitten olen jo ulkona soittamassa korttien kuollutukseen ja siellä täti on just kyselly kaikki tiedot ja sormi napilla painamassa korttiani tuonpuoleiseen ja SITTEN!! mulla välähti! hei, lompakon kolikkopuoli!! ja siellä se kortti olikin!! huusin puhelimeen "anteeksi, anteeksi, että mä häiritsin"! nainen vaan nauroi ja sanoi, että onneksi löyty, eikä se ehtinyt sitä kuollettaa :)

sitten lähdettiin lasten kanssa kauppaan, nyt ajettiin kyllä ahjoon :) kalevan kauppaan ei vähään aikaan kehtaa mennä, ei sinne päinkään :) vitsi mä nauroin aivan mahallani ratin päällä, kun soitin outille ja kerroin toilailustani :) sitten ahjossa sanoin lapsille, että koittakaas nyt muistella mitä me ostettiin.. ja ne kantoi mulle tavaroita pikku kärryihinsä :) huh, huh mikä ilta! :)

Ei kommentteja: