6/01/2007

ylityövapaa!

eilinen olikin melkoista hulinaa :) töihin menin aamuvuoroon ja yhdessä vaiheessa jo duunikaverin kanssa tuumattiin ilmassa olevan maailman lopun tuntua ;) kävivät lapsoset pikkasen ylikierroksilla iltaista juhlaa odotellessa. mun oli tarkoitus lähteä töistä hyvissä ajoin kotiin kaunistautumaan ja vetreyttämään sormia, mutta juhlien järkkäämisessä menikin hiukan iltapäivällä aikaa, enkä raaskinut jättää kaikkea toisten hommaksi, joten olin normaalin päivän, kolmeen.
isukki tuli töistä viiden aikaan ja lähti heti lapsia vankilalle veimään ja itse harkkoihin. minä otin neljän aikaan kaunesutorkut, laittauduin ja viideltä lähdein takaisin töihin. aivan ihanat juhlat meillä oli!! äidin itkivät kun eskarit esittivät niin mahtavasti ja ihanasti ohjelmansa ja hirveesti saatiin me aikuisetkin kehuja upeasta juhlasta ja hienoista esityksistä ja siitä kuinka oltiin nähty vaivaa ja aikaa kaikkeen :) mun ensiesiintyminen kitaran kanssakin meni loistavasti ja pomokin kiitteli mua pikku puheessaan :) tuli tosi hyvä ja lämmin mieli koko illasta ja ihana "lopetus" tälle rankalle eskarivuodelle :) hirveesti saatiin lapsilta lahjoja kaikki aikuiset, ihan sain korin kanssa kantaa niitä kotiin; kynttilöitä, kukkia, teetä, shampanjaa, pentikin ihku kesäinen kukkapurkki, maahan istutettava kukka, soma sorminukke... kyllä siinä liikuttui...
juhlien jälkeen mentiin duunikavErin kanssa vielä yhdelle lapselle iltateelle ja oikein mukavaa oli sielläkin!

ja sitten tähän päivään: olipa ihana jäädä aamulla vielä hetkeksi sänkyyn kun janne lähti töihin. lasten kanssa herättiin kasin aikaan. aamutouhut puuhattiin ja lapset katselivat kirjastosta tuotuja videoita leevin huoneessa. kympin jälkeen kuvasin vielä yhden valmistuneen risuhatun ja lähdettiin töihin, hhmmm vapaapäivänä tosiaan :) ei kun mä vaan menin viemään sitä hattua ja hakemaan risuja, joita työkaveri oli mulle tuonut :) kuulin kuinka eräs mun hatun lahjaksi saanut oli ihastunut hirveesti lahjastaan, niin että se kertoi ihan kylmien väreiden menevän kun katselee hattua :D oli sanonut laittavansa hatun synttäreilleen päähänsä! ihanaa, sehän on sitten oikea kävelevä mainostaulu, hiiiih! :)
kasasin oksat ja puol12 aikaan lähdettiin taapertamaan kotiin. keräsin vielä metsästä puukeppejä, kun meinasin koivun rungoista väsätä sisälle tikapuut kuivakukkien ripustelua auttamaan :)

kohta lapset haluu ruokaa ja sitten unille. ovat melkoisen kiukkuisia! ihanaa päästä illalla äitin kanssa ruukku- ja kukkaostoksille ja janne näytti vihreää valoa mun suhkulähdetoiveelle, joten sellainenkin takapihalle haetaan :) ehkä piipahdan illalla kirjoittelemaan mitä kaikkea kaupoilta käteen jäikään...

Ei kommentteja: