5/20/2007

kerro mulle missä sul on rusketusraidat... ;)

iiiiihaaannaaaaaaa tää kesä! :)

aamulla heräsin leevin kanssa kasin aikaan. olo oli vähän niinkun jyrän alle jääny sen eilisen lintsi päivän jälkeen, mutta äkkiä sitä piristy kun paineli aamuhommiin. ella heräili juuri sopivasti puoli ysi mainiota manua katsomaan.
sänkyjen petaukset, pukemiset ja muuta normaalit aamutoimet tehtiin ja paineltiin pihalle tuohon terassille. minä koristelin lasten hoitotätien sydänkepit ja lapset leikkivät. sitten lähdettiin koko konkkaronkka pyöräilemään, tai lapset pyöräili ja me jannen kanssa autettiin; mä työnsin ellaa kepistä ja janne ohjeisti leeviä. leeviltä sujuu jo kivasti tasaisella polkeminen, mutta ylä- ja alamäet tuottaa pienoisia vaikeuksia :) ella ei paljoa vaivaudu polkemaan kun moottori on takana :)

pienen lenkin jälkeen tultiin kotiin ja mä rupesin laittaa kukkia ruukkuihin. nyt oli vuorossa ihan vaan pienet ruukut ja pikkukukat, kesäkuun alussa ostetaan isommat ruukut ja enemmän kukkia :) kun olin saanut istutushommat hoidettua tein salaatin. mun vanhemmat tulivat yhden aikaan pihahommiin. leevi sai kiukkukohtaulksia ihan pikkuasioistakin ja janne tainnutti sen päikkäreille. ella toimi pikku puutarhurina mun ja mummin kanssa :)
ensin laitettiin etupihan multapläntille sellaista maanpeitekasvia. todettiin, että vaikka pläntti on pieni niin kasteltavaa riittää ja mä tartten heti isomman kastelukannun...

takapihalla olikin sitten enemmän hommaa :) miehet kommentoi meidän yrityksiä saada kalliolle kasveja... saa nähä viekö eka kunnon sadekuuro kukkaset mennessään ;) kaikkea täytyy kokeilla! takapihastakin tuli oikein ihana kaikkine katseenvangitsijoineen joita janne heitteli kalliolta alas :) ella oli koko ajan apulaisena mukana ja hoiti välillä ukin kanssa uppista.
kovastihan noissa terasseissa on vielä hommaa; ensinnäkin ne pitäs pestä ja kalusteet öljytä, kukkia puuttuu vielä aikalailla, yläpihalle haluan pienen puulaattapolun ja sinne päähän vesiaiheen... ja koko ajan tulee uusia ideoita :)

ahkeroinnin jälkeen janne alkoi grillamaan, kaikilla olikin jo hirmu nälkä :) leevi heräsi päikkäreiltä kiukkuisena, mutta kuten sanotaan; hyvä ruoka parempi mieli :) ruoan jälkeen mummi ja ukki lähtivät kotiin.
kyllä on taas tänään nautittu ilmasta; lämmintä ja aurinkoista! ja kun noi meidän terassit on varsinaisia paahtimoita!! aurinko paahtaa koko niille koko päivän; aamusta takapihalle ja puoliltapäivin myös etupihalle :) mikäs siinä on hommia tehdä tai vaan lekotella, hyvin siinä ruskettuu ihan huomaamatta :)

koko päivän auringossa olo, puuhastelu ja hyvä ruoka saivat aikaan sen että olo oli alkuillasta melko ryde. kauppaan piti kuitenkin vielä raahautua, onneksi sain mennä ihan rauhassa. kotiin päästyäni janne lähtikin heti harkkoihin. seiskan jälkeen lähdin suihkuttelemaan lapset ja mukavasti se meni vaikka ensin olin kuulevinani pienoista vastarintaa... lapsilla oli hauskaa kun hoilaisin "kerro mulle missä sul on rusketusraidat, piirrä ne kartalle! " :) leevi nauroi ja oli vähän ihmeissään, että miten ne voidaan kartalle piirtää :)

lapset saivat iltapalaksi banaania, vesimeloonia, appelsiinia ja kidius jugurttijuomaa, näytti maistuvan :) minä painun tästä vielä pihan kasteluhommiin ja yritän aloittaa yhtä risuhattua, jotta saan purettua tuota tilaussumaa... :)

Ei kommentteja: